شناسهٔ خبر: 44832425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا، سه خانواده دیگر کهگیلویه و بویراحمدی را عزادار کرد/ ادارات دولتی باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان ویروس کووید۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۰۳ نفر خبر داد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، سه هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج، "پرویز یزدان‌پناه" گفت: هم اکنون ۱۶۵ بیمار در بیمارستان‌های کرونایی استان بستری‌اند که ۷۴ بیمار آن مبتلای قطعی  و ۱۹ نفر هم در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۱ هزار و ۱۴۶ مورد عنوان کرد.

یزدان پناه افزود: از  ۳۹۹ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست‌های pcr و سریع بودند حدود ۳۲ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، لنده و دنا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای شیوع کرونا، مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسزایی در کنترل بیماری داشته‌اند و از این پس نیز تنها با همکاری مردم بیماری کنترل می‌شود.                       

یزدان پناه گفت: تمام شهرهای استانهای مجاور استان ( فارس، اصفهان و خوزستان) در وضعیت زرد بوده اما شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت نارنجی باقی مانده اند و با توجه به افزایش تجمعات، اُمید به تغییر وضعیت از نارنجی به زرد کم رنگ شده است.

وی افزود: متاسفانه عادی انگاری بیماری ، کاهش رعایت شیوه‌های بهداشتی در بین برخی از افراد و افزایش تجمعات از عوامل خطر افزایش شیوع بیماری در استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که مردم بدون استفاده از ماسک جایی نروند، جز بر حسب ضرورت از منزل خارج نشوند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و از حضور در مکان‌های پرخطر اجتناب تا شاهد کاهش موارد مبتلا و مرگ و میر به این ویروس نوپدید و خطرناک باشیم.  

یزدان پناه از مدیران ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد خواست پروتکل‌های بهداشتی را در مجموعه تحت مدیریت خود با دقت بیشتری اجرایی کرده تا بتوان ویروس کرونا را هرچه زودتر شکست داد.

نظر شما