شناسهٔ خبر: 44766098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

تأکید رییس مجلس بر اصلاح ساختار بودجه 1400/فرمایش رهبر معظم انقلاب باید عملیاتی شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت:‌رئیس مجلس در نشست امشب کمیسیون تلفیق بر اصلاح ساختار بودجه سال 1400 تأکید کرد و گفت که اگر اسناد بالادستی نیز در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شود، شورای نگهبان با این موضوع همراهی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امشب کمیسیون تلفیق بررسی لایحه بودجه سال 1400 گفت:‌در این جلسه که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شد، چهار نفر از نمایندگان به عنوان موافق و چهار نفر به عنوان مخالف مطالبی را مطرح کردند.

وی افزود: در ادامه این جلسه رئیس مجلس بر اصلاح ساختار بودجه سال 1400 تأکید کرد و گفت که فرمایش رهبر معظم انقلاب در این باره توسط مجلس باید عملیاتی شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400  اظهار داشت: قالیباف عنوان کرد که ما با حساسیت لایحه بودجه سال آینده را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم و اگرچه ارائه لایحه بودجه در حوزه اختیارات دولت است اما رسیدگی و تصویب آن نیز جزو حوزه اختیارات مجلس است و ما از این حق کوتاه نمی‌آییم.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس گفت که اگر اسناد بالادستی در لایحه بودجه 1400 لحاظ شود، شورای نگهبان با این موضوع همراهی خواهد داشت.

وی افزود: رئیس مجلس تأکید کرد که موضوع کاهش بودجه به درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام باید در بررسی لایحه بودجه مدنظر قرار دهد و نباید اجازه دهیم درآمدهای نفتی در امور جاری هزینه شود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400  اظهار داشت:  قالیباف گفت که باید احکام انضباطی محکمی را وضع کنیم تا از تحریف بودجه جلوگیری شود و نیز شفافیت روابط مالی دولت با نفت و همچنین شفافیت در قیمت ارز باید مدنظر قرار گیرد و در مورد حقوق کارکنان دولت نیز باید افزایش حقوق‌ها عدالت‌محور باشد.

فارس

برچسب‌ها:

نظر شما