شناسهٔ خبر: 44746705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد:

هشدار نسبت به شیوع دوباره کرونا با رفع برخی محدودیت‌ها/ ادارات باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی‌ یاسوج ضمن هشدار نسبت به احتمال شیوع دوباره کرونا با رفع برخی محدودیت ها گفت: در شبانه روز گذشته دو بیمار مبتلا به کرونای دیگر در استان کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست دادند و به این ترتیب شمار قربانیان کرونای استان به 396 نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج، "پرویز یزدان پناه " افزود: هم اکنون 81 بیمار مبتلای قطعی در بیمارستان های مرجع کرونای استان بستری هستند که از این تعداد 18 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند و خوشبختانه دیروز مورد بستری جدید کرونایی در بیمارستان های استان وجود نداشته است.

وی تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۰ هزار و ۸۱۴ مورد عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از 199 پاسخ نمونه‌های دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج که شامل تست‌های pcr و سریع بودند حدود ٢٦ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ، گچساران و چرام هستند.

یزدان پناه  افزود: با رفع برخی از محدودیت ها شاهد افزایش قابل توجهی از ترددها در سطح شهر هستیم که این خود هشدار دهنده است و احتمال افزایش شیوع بیماری را در پی دارد.

وی‌گفت: صنوف، بانک‌ها و ادارات باید در رعایت پروتکل‌ها توجه بیشتری داشته باشند و چنانچه  دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با بازرسی و نظارت های صورت گرفته، هرگونه تخلف در صنوف، ادارات و بانک ها منجر به پلمپ آنها برای مدت مشخصی خواهد شد.

نظر شما