شناسهٔ خبر: 44717881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۸۰ درصد هزینه بیمه محصولات کشاورزی را تقبل می‌کند

تبریز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام می تواند در رسیدن به رسالت وزارت جهاد کشاورزی مؤثر واقع شود، اعلام کرد: این ستاد ۸۰ درصد هزینه بیمه محصولات کشاورزی را تقبل می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه بررسی طرح های جهش تولید و مشکلات صدور کشاورز کارت که به صورت وبینار و با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام استان و سرپرست شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد اظهار کرد: با این شرایط بیمه کشاورزی زیر ۱۰۰ درصد نخواهد بود.

وی به راهکارهای افزایش عملکرد در واحد سطح جهت در رسیدن به شعار جهش تولید اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم نامه ستاد اجرایی فرمان امام و پشتیبانی این ستاد باید از  فرصت ها استفاده بهینه شود و رسالت و هدف دیرینه وزارت جهاد کشاورزی که افزایش عملکرد در واحد سطح است را به واقعیت تبدیل کرد.

وی افزود: زراعت دیم در استان زراعت غالب بوده و باید عمکرد این زراعت با استفاده از پارامترهای افزایش عملکرد در واحد سطح در استان افزایش پیدا کند.

فتحی تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده بذر، روش کشت مناسب، ارتباط قوی با کشاورز و استفاده از دانش بومی کشاورز و انتقال اطلاعات نوین کشاورزی با استفاده از پشتیبانی و تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان امام، می تواند رسیدن به این هدف را محقق کند.

وی گفت: باید امسال برنامه ریزی ها و اقدامات مهمی انجام گیرد تا کشاورزان در سال های آتی رغبت بیشتری جهت افزایش عملکرد در واحد سطح داشته باشند .

فتحی به موضوع سرمازدگی اشاره کرد و گفت: هیچگونه عذر و بهانه ای برای کاهش محصول به دلیل سرمازدگی پذیرفته نیست و سال ها این مشکل وجود داشته است و باید تا به امروز این مناطق شناسایی شده و راهکارهای قابل استفاده برای تقویت خاک در برابر سرمازدگی، عملیاتی شده باشد.

نظر شما