شناسهٔ خبر: 44405182 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران انجام شد؛

نمایندگان تهران پای دردودل‌های مردم روستای اسلام آباد نشستند +تصاویر

جمعی از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس به مناطق محروم اطراف تهران رفتند تا از نزدیک با مشکلات مردم این مناطق آشنا شدند. نمایندگان مجلس نیز در این مراسم به گفت وگو با مردم منطقه پرداخته و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این مراسم که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، احمد نادری، سید نظام الدین موسوی، علی خضریان، زهره سادات لاجوردی، سید علی یزدی‌خواه و اقبال شاکری نمایندگان مردم تهران در مجلس از نزدیک با مردم محروم گفت وگو کرده و به سوالات آنها پاسخ دادند.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* از دولتی‌ها انتظاری نداریم؛ اما نمایندگان مجلس انقلابی به داد مردم برسند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم با اشاره به مسائل و مشکلات مردم گفت: ️امروز در آخرین ویژه برنامه روز دانشجوی قرن اخیر ما دانشجویان دانشگاه تهران به میان مردم آمدیم که به رسالت خود عمل کنیم، که صدای مردم باشیم.

وی اظهار داشت: آقایان مسئول شما مدیر نیستید، شما مسئولید؛ مسئول حل مشکلات مردمید. مشکل از زمانی شروع شد که مسئولین ما حس کردند مسئولیتی در قبال نتایج عملکرد خود ندارند.

این فعال دانشجویی خطاب به نمایندگان تاکید کرد: ما که از دولتی‌ها انتظاری نداریم. اما شما ای وکلای ملت، شما به عنوان نمایندگان مجلس انقلابی به داد مردم برسید.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* آب شرب نداریم

جابرحسنی یکی از ساکنان روستای اسلام آباد در ادامه به نمایندگی از مردم این منطقه گفت:️ مسئولین محترم توجه داشته باشند که وضعیت ما نامناسب است. اسلام آباد زادگاه شهید حاج کاظم رستگار، با وجود نزدیکی به تهران و ری، فاقد مدیریت در بحث کارگری است.

وی افزود: خانم جلودارزاده اینجا آمدند و وعده آب شرب دادند؛ الان فرزند من ۱۰ ساله است و همچنان آب شرب نداریم.

جابرحسنی ادامه داد: از مسئولان درخواست می‌کنم روی سیستم پایش کارخانه سیمانی که در این منطقه قرار دارد، نظارت داشته باشند.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* مشکلات کشاورزان روستاهای محروم تهران

مهدی جعفری به نمایندگی کشاورزان روستای اسلام آباد هم در ادامه گفت: آب کشاورزی را ساعتی ۸۰۰ هزار تومان می‌خریم! وزارت نیرو پول زیادی از حجم آب مصرفی می‌گیرد. این مشکل بزرگ کشاورزهاست. نمایندگان به این مشکل رسیدگی کنند.

وی اظهار داشت: نهال‌های کشاورزی و بذر گران است و به دست کشاورز می‌رسد. این یکی دیگر از مشکلات است.

جعفری تصریح کرد: ما مشکل اینترنت داریم. یک روز در میان اینترنت قطع است. این مشکلات زندگی در روستاست و به همین دلیل مردم به شهرها مهاجرت می‌کنند.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* مشکلات آموزش دانش آموزان در منطقه

در ادامه محمدتقی نوروزی به نمایندگی از فرهنگیان منطقه گفت: وقتی از بالا به پایین نگاه کنی؛ مشکلات را ریز می‌بینی و ریز حل می‌کنی.

وی اظهار داشت: مدرسه ما به اسم شهید حاج کاظم رستگار است اما نمی‌دانم واقعا اسمش را می‌شود مدرسه گذاشت یا نه. هر چقدر هم روز معلم و دانش‌اموز داشته باشیم ولی کاری نشود فقط شعار است.

این معلم آموزش و پرورش گفت: مشکلات ما یک بخشش قانونی است، قانون می‌گوید تحصیلات تا مقطع دیپلم رایگان است. من همین الان حساب مدرسه را نشانتان می‌دهم پارسال یک میلیون به ما پول دادند برای سرانه بهداشتی؛ من مدیر باید کاسه گدایی بگیرم، وضعیت اکثر خانواده‌ها را هم می‌دانیم.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* شفافیت آرا عملی شود

صادقیان نماینده بسیج روستای اسلام آباد هم در این مراسم گفت: تمام زباله‌های تهران هر شب به این منطقه می‌آید، تمام آلودگی آن برای ماست و سود آن در جیب دیگران است. تردد ماشین‌های ضایعاتی اینجا بیش از حد است که این موجب مرگ یک نفر از عزیزان ما نیز شده است.

وی افزود: یکی از وعده‌های انتخاباتی شفافیت آرا بود وقتی در مجلسی شعاری داده می‌شود اما عملی نمی‌شود ما دیگر نباید توقعی از دستگاه دیگر داشته باشیم.

وی گفت:  اسلام آباد روستایی است که ۳ شهید مدافع حرم تقدیم انقلاب نموده است، امثال شهید رستگارها. روستایی است که چشم انتظار شهید کاظم اسدالهی است. ما در روستایی زندگی می کنیم که ده دقیقه تا شهرری فاصله دارد اما هنوز جاده‌های ما کشته می دهد.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: تمام مشکلات امروز ما ناشی از یک بی‌همتی و عدم اقدام مسئولان دستگاه‌های اجرایی است ما امروز بودجه‌ها را به کسانی می‌دهیم که با خانه، ماشین و آسانسور اختصاصی به محل کار خود می‌روند و بودجه را به کسانی می‌دهیم که امروز وضعیت نهاده‌های کشاورزی را با مشکل مواجه کرده اند. قطعا ما اجازه نخواهیم داد که این مسئولان به این رویه ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولانی که به وظیفه خود در خدمت به مردم عمل نکردند چه در مسند قدرت باشند و چه نباشند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، تصریح کرد: آقایان در مجلس با حرف‌هایی که زدند رای اعتماد نمایندگان را گرفتند، ولی دیدیم که چه بلایی سر مسکن مهر آوردند این‌ها باید در مقابل مردم و مسئولان پاسخگو باشند.

شاکری با اشاره به اینکه امروز برخی از مسئولان مشکل آب شرب را هم به مذاکره پیوند زده اند، یادآور شد: بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در دستور کار مجلس است با این وجود عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی از اولویت‌های ما در کمیسیون‌های مختلف است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه حضور در بین مردم وظیفه همه مسئولان است و این حضور به مطالبه گری حقوق مردم کمک می‌کند، تصریح کرد: تک تک نمایندگان و مجمع نمایندگان استان تهران موظفیم مشکلات مردم در مناطق محروم تهران را پیگیری کنیم.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

* دولت هیچ طرح و برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد

سید نظام‌الدین موسوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: بنده افتخار دارم که در دهه ۷۰ عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بودم واقعیت این است که همواره دغدغه بسیج ایجاد و تقویت پیوند بین مردم و دانشگاه بوده است و البته اگر دانشجویی هم درد مردم را نفهمد برای آینده کشور هم برنامه‌ای نخواهد داشت و در این صورت مشکل دانشگاه و جامعه نیز حل نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان مردم تهران منتی بر سر آن‌ها نداریم، چون با شعار خدمت گذاری به مردم وارد مجلس شده ایم، یادآور شد: وظیفه مجلس قانون گذاری و نظارت است با این وجود کار‌های اجرایی بر عهده مسئولان اجرایی است، اما متاسفانه همت و هماهنگی لازم برای برطرف کردن مشکلات اجرایی در بین مسئولان وجود ندارد، چون آن‌ها در بین مردم نیستند و دغدغه‌های آن‌ها را ندارند و از همه بدتر برخی از مسئولان نیز چشم به بیگانه دوخته اند.

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

حضور دانشجویان بسیجی و نمایندگان مجلس در مناطق محروم تهران

نظر شما