شناسهٔ خبر: 44402288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

‌پشت پرده اصلی توهین به قوم ‎لُر «سعید ابوطالب» کارگردان و برنامه ساز شام ایرانی است

نماینده اصولگرای مجلس هفتم، که این روزها در غیاب‌بزرگانی همچون بیضایی و تقوایی و.. فیلم می سازد مسلما به دنبال اهداف سیاسی خاصی است که پس آن تلاش برای عدم اظهار نظر و سرکوب سیاسی و اجتماعی هنرمندان طراحی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ شبکه های اجتماعی کاربران ایرانی طی روزهای گذشته به توهین «بهاره رهنما» به قوم لُر اختصاص داشت که البته انتقاد به او تنها به همین فضا اختصاص نداشت و در این بین دو نماینده مجلس و برخی از بازیگران در کنار «علیرضا بیرانوند» هم او را سلبریتی بیسواد مورد خطاب قرار دادند. عناوینی که به طور جدی با استقبال رسانه های اصولگرا قرار گرفت تا جاییکه یکی از لیدرهای این جریان موسوم به نیروهای ارزشی در توییتر اعلام کرد که بهاره رهنما در ستاد میرحسین موسوی فعالیت می کرده است.

اما آنچه که در بین کمتر به اشاره شد نقش کارگردان این مجموعه کپی از روی دست یک رسانه فارسی زبان خارج از کشور است.

سعید ابوطالب فیلمساز نزدیک به جریان اصولگرایی کشور کسی است که کارگردانی این مجموعه از شام ایرانی را برعهده دارد و برخی کاربران بر این باورند که با وجود بازبینی سفت و سخت دو نهاد وزارت ارشاد و ساترا، جمله حاشیه ساز بهاره رهنما می توانست با صلاحدید فیلمساز حذف شد که این اتفاق رخ نداد.

 این کارگردان به خوبی می دانست که عدم حذف چنین جملاتی می تواند برای بازیگر فیلم که با فرهنگ عامه آشنا نیست دردسر ساز باشد .

نماینده اصولگرای مجلس هفتم، که این روزها در غیاب‌بزرگانی همچون بیضایی و تقوایی و.. فیلم می سازد مسلما به دنبال اهداف سیاسی خاصی است که پس آن تلاش برای عدم اظهار نظر و سرکوب سیاسی و اجتماعی هنرمندان طراحی شده است. 

این کارگردان که به تازگی مجموعه مافیا را برای پخش در پلتفرم های داخلی آماده کرده است در پاسخ به چرایی ساخت اینگونه مجموعه ها می گوید: متأسفانه برخی فکر می‌کنند که بازی "مافیا" بدآموزی دارد چرا که به‌طور مثال دروغ گفتن را آموزش می‌دهد، درحالی‌که این‌طور نیست. ما با این برنامه فرق بین حقیقت و دروغ و کشف آن را آموزش می‌دهیم تا افراد بتوانند این دو را از هم تفکیک کنند و تشخیص دهند.

کارگردان شام ایرانی که در مجلس هفتم طرح ماهواره اسلامی را مطرح کرده بود گفت: در تلویزیون به دلیل اینکه مخاطب گسترده‌تری دارد و فراگیر است، راحت‌تر می‌توان کار کرد چون سطح سلیقه مخاطب نیز گسترده است، اما در شبکه نمایش خانگی به دلیل اینکه مخاطبان محدودتر است و سلیقه متفاوتی دارد، در نوع کار شما نیز تفاوت ایجاد می‌کند. برای مخاطب داخلی با خیال راحت در تلویزیون کار را می‌بیند و از دیدن آن لذت می‌برد، ما نیز تمام استانداردها را می‌شناسیم و رعایت می‌کنیم، اما نمایش خانگی رقیب ماهواره است و مشابه این برنامه در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای در حال پخش است و چون قانون کپی رایت رعایت نمی‌شود اغلب کارها بلافاصله در شبکه‌ها پخش می‌شوند و چندین باره هم این اتفاق رخ می‌دهد. البته خوب است که محتوایی تولید می‌کنیم که در آنجا آثاری طبق قوانین و ضوابط ما نمایش داده می‌شود.

منبع: دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما