شناسهٔ خبر: 44385019 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حضور در مسائل جهانی نیازمند اقتصاد قوی است/کسری بودجه کشور ناشی از سو مدیریت است

مسوول مجمع عالی بسیجیان استان کردستان با اشاره به اینکه امروز کشور در یک جنگ نرم‌افزاری قرار گرفته است، گفت: اقتصاد ما باید به گونه‌ای به پیش ببریم که در منطقه تاثیرگذار باشد و با اتکا به افکار و منطق قوی در مسایل جهانی حضور داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مصطفی باغبانیان در نشست تخصصی تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن جلسات دانشگاه آزاد سنندج برگزار شد، از وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی انتقاد کرد و اظهار داشت: در بودجه سال آینده درصدی از بودجه وابسته به نفت است در حالیکه وابستگی اقتصاد نفتی غیرمنطقی است.

وی بر افزایش ارزش‌افزوده، افزایش فرآورده‌های نفتی، افزایش فضای کسب و ‌کار و افزایش قابلیت‌ها و توان داخلی کشور تاکید کرد.

باغبانیان با اشاره به اینکه امروز کشور در یک جنگ نرم‌افزاری قرار گرفته است افزود: اقتصاد ما باید به گونه‌ای به پیش ببریم که در منطقه تاثیرگذار باشد و با اتکا به افکار و منطق قوی در مسایل جهانی حضور داشته باشیم.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد سنندج با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر دانش از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب است اظهار کرد: دولت‌ها باید در مسیر این بیانیه حرکت کنند.

وی برقراری عدالت را یکی از مفاد بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: طبق این بیانیه دهک‌های پایین جامعه باید از منابع و امکانات جامعه بهره‌مند شوند.

باغبانیان جوانان را آینده‌سازان کشور دانست و گفت: مسولان باید در اداره کشور از ظرفیت جوانان استفاده کنند.

وی نظام جمهوری اسلامی را در جهان سرآمد و مطرح دانست و اظهار کرد: امروز این شیوه حکومت با  چهارچوب‌های دین و دنیا معرفی می‌شود.

باغبانیان برپایی حکومت دینی در زمین را از اهداف تمام اولیا و انبیا الهی دانست و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی در ایران نظام اسلامی حاکم است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تشکیل تمدن نوین اسلامی و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: برای برداشتن گام‌های استوار باید گذشته را شناخت و از گذشته درس گرفت.

به گفته این استاد دانشگاه، در تحقق بیانیه گام دوم نقش جوانان در ۴۰ سال اخیر و در ۴۰ سال آینده را نباید نادیده گرفت.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

نظر شما