شناسهٔ خبر: 44364652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

نوع نگاه به معلولان با فرهنگ سازی صحیح تغییر خواهد کرد

موهبتی گفت: اگر توانمندی‌های افراد معلول با فرهنگ سازی صحیح به جامعه نشان داده شود اعتماد به نفس آنان نسبت به توانمندی‌های خودشان و نوع نگاه مردم به این قشر تغییر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی در نشست با متولیان حوزه معلولان و تعدادی از معلولان سیستان‌وبلوچستان اظهارداشت: اولین وظیفه سازمان‌ها، تشکل‌ها، خیران و بخش‌های دولتی و خصوصی نسبت به جامعه معلولان این است که با برجسته سازی توانمندی‌های افراد معلول، نوع نگرش و نگاه ترحم آمیز جامعه به آنان را تغییر دهند.

او  افزود: افراد معلول نباید خودشان را نسبت به دیگران ناتوان بدانند و باید تلاش کنند با تقویت دیگر اعضای بدن خود، نقص بدنی خود را جبران کنند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به رشد اعتباری برای ارائه خدمات بیشتر به معلولان گفت: در دولت اقدامات خوبی از قبیل تأمین مسکن برای افراد معلول انجام شده و این موضوع در این استان نیز محقق شده است.

او همچنین بر مناسب‌سازی دستگاه‌ها، معابر و محیط‌های شهری برای معلولان، جانبازان و سالمندان تاکید کرد.

معاون توانبخشی بهزیستی سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست اظهارداشت: بخشی از خدمات این دستگاه به معلولان و بخشی هم به خانواده آنان ارائه می‌شود.

هاشمزهی گفت: هم‌اینک ٨٠ مؤسسه، ٣٥مرکز روزانه توانبخشی و ٩مرکز شبانه روزی بیماران مزمن و سالمندان و مراکز افراد زیر ۱۴ سال در استان به معلولان ارائه خدمت می‌دهند.

انتهای پیام/ع

نظر شما