شناسهٔ خبر: 44281086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمايت بني گانتس از طرح انحلال پارلمان رژيم صهيونيستي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در نشستی خبری اعلام کرد فراکسیون آبی - سفید فردا به پیشنهاد قانون انحلال کنست رای خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد حزبش به طرح مخالفان برای انحلال پارلمان این رژیم رای خواهد داد.
این اقدام ممکن است منجر به برگزاری چهارمین انتخابات در فلسطین اشغالی ظرف کمتر از دو سال شود.
حزب میانه روی آبی و سفید گانتس در حال حاضر شریک اصلی ائتلاف تحت رهبری حزب راست گرای لیکود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است. این ائتلاف از ابتدا گرفتار درگیری داخلی و اتهام زنی‌های متقابل شرکا بوده است.
گانتس، که زمانی فرمانده ارتش اسرائیل بوده است، اعلام کرد خودداری نتانیاهو از حمایت از پیشنهاد بودجه نشان داد که نخست وزیر می‌خواهد اسرائیل را مجددا به سمت انتخابات ببرد.
وی در سخنانی که از تلویزیون پخش شد، اعلام کرد حزب آبی و سفید "فردا در حمایت از انحلال کنست (پارلمان اسرائیل) رای خواهد داد".
با این حال رای گیری روز چهارشنبه درباره این اقدام مورد حمایت مخالفان مقدماتی است.
این طرح در صورتی که به تصویب برسد، همچنان به دست کم دو بررسی موفقیت آمیز دیگر در کنست نیاز خواهد داشت تا بتوان انتخابات تازه برگزار کرد.
مدت کوتاهی پیش از سخنرانی گانتس، نتانیاهو با انتشار ویدیویی در توییتر از گانتس خواست علیه این طرح رای بدهد. نتانیاهو گفت: "هم اکنون زمان انتخابات نیست. هم اکنون زمان اتحاد است".
هدف از تشکیل دولت وحدت نتانیاهو-گانتس، که ماه آوریل مورد توافق قرار گرفت، تا حدی برقراری ثبات در اسرائیل در پی وقوع بدترین بحران سیاسی در تاریخش و در بحبوحه شدت گرفتن همه گیری ویروس کرونا بود.
قرار بود نتانیاهو در نیمه نخست این توافق سه ساله نخست وزیر باشد و گانتس ماه نوامبر سال 2021 قدرت را در دست بگیرد.
این توافق شامل چندین ماده از جمله ناکامی در تصویب بودجه بود که به طور خودکار باعث فروپاشی ائتلاف می‌شد.
منتقدان، نتانیاهو را متهم کردند که وی از خودداری از تصویب بودجه دو ساله، به عنوان تاکتیکی استفاده می کند تا مجبور نشود سمت نخست وزیری را به گانتس واگذار کند.

نظر شما