شناسهٔ خبر: 44274771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

جلسه ستاد بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک برگزار شد

تاکید سلطانی فر بر همگرایی و همدلی مجموعه ورزش/ صالحی امیری: انسجام دستاورد مثبت مدیریت ورزش در این دوره است

جلسه ستاد بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر همگرایی و همدلی میان مجموعه ورزش برای حضور پرقدرت کاروان ایران در بازی های توکیو، نظارت بیشتر اردوها و رعایت پروتکلهای بهداشتی با هدف حفظ سلامتی ورزشکاران به ویژه ملی پوشان اعزامی به المپیک و پارالمپیک توکیو را مورد توجه قرارداد.

مسعود سلطانی فر با اشاره به وضعیت المپین ها پیش از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: براساس برنامه ریزی های ستادعالی بازی های المپیک و پارالمپیک آنچه که توسط ورزشکاران به دست آمده بود، راضی کننده و رو به رشدو شرایط به گونه ای برنامه ریزی شده بود که حتی می توانستیم سهمیه های بعدی برای حضور دربازی ها را کسب کنیم.

وی تاثیرمنفی شیوع ویروس کرونا بر ورزش ایران و جهان را مورد توجه قرار داد و گفت: ترس از مبتلا شدن به ویروس کووید ۱۹، عدم برگزاری اردوها و مسابقات به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، کنترلهای بهداشتی، قطعا بر روند آماده سازی تیم ها، اثر منفی خواهد داشت که نباید نادیده گرفته شود.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تاکید کرد که با وجود شرایط به وجود آمده، ورزشکاران در شرایط خوبی قرار دارند که باید روند آماده سازی با دقت نظر بیشتری صورت بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنانش نظارت دقیق تر بر رعایت بیشتر پروتکلها در اردوها را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مهم باید مد نظر گرفته شود، چنانچه موردی از بیماری در اردوها مشاهده شد، با سرعت کنترل و درمان شود.

وی همگرایی و همدلی میان مجموعه ورزش کشور را موجبات حضور قدرتمند کاروان ایران در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو دانست و گفت: امیدوارم این رقابتها بتواند از ابعاد مختلف دستاوردهای درخشانی برای ایران عزیز داشته باشد.

*صالحی امیری: انسجام دستاورد مثبت مدیریت ورزش در این دوره است

در جلسه ستاد بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به چالش های به وجود آمده در روند برگزاری اردوهای تیم های ملی ناشی از شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در ستاد فرهنگی که از ابتدا هم زمان با ستاد عملیاتی شکل گرفت، چند اقدام اساسی انجام شد که متاسفانه در چند ماه اخیر متوقف و مجدداً این تشکیلات فعال شد.

وی با اشاره به اینکه سال ١٤٠٠ پر رویدادترین سال در سال های اخیر است، گفت: سال آینده شش رویداد شامل سیزدهم فروردین مسابقات ساحلی ساینا، چهاردهم اردیبهشت مسابقات داخل سالن بانکوک، سوم مرداد المپیک توکیو، آذرماه مسابقات در قونیه، مسابقات جوانان و نهایتا مسابقات اسکی برگزار خواهد شد که سه رویداد از این شش رویداد در چین خواهد بود و همه این رویدادها به تجهیزات نیاز دارند. 
 
صالحی امیری از برگزاری جلسه ستاد فرهنگی المپیک در هفته آتی و تصمیم گیری درمورد فعالیت های فرهنگی خبر داد و افزود: لباس اعضای کاروان المپیک و پارالمپیک در پرونده داوری توسط ستاد مد و لباس وزارت ارشاد بررسی شد و نمونه های نهایی طراحان آماده است و هفته آتی در جلسه ستاد فرهنگی انتخاب نهایی انجام می شود.
 
رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با بیان اینکه برای فعالیت های فرهنگی المپیک 2020 اظهار کرد: اقدامات مقدماتی برای تولید موسیقی و هماهنگی ها برای تهیه صنایع دستی و اقلام فرهنگی و تبلیغاتی صورت گرفته و مقرر است فضای اجتماعی هنگام برگزاری المپیک با نشاط باشد؛ در این راستا شهرداری های 1 هزار و سیصد شهر کشور در ایام المپیک در اقدامی فرهنگی و اجتماعی مبادرت به ایجاد نشاط در جامعه خواهند کرد که همه متاثر از شرایط کرونا قرار دارد.
 
او با تاکید بر اهمیت تولید محتوا در حوزه فرهنگی تصریح کرد: با هماهنگی سفیر ایران در ژاپن محتوا در سه سطح برای ژاپنی ها، ایرانیان مقیم ژاپن و در صورت تداوم ویروس کرونا، برگزاری مجازی برنامه ها برای ژاپنی ها پیش بینی شده است.
 
رئیس کمیته ملی المپیک، ساختارمند شدن مدیریت رویدادها در نهاد ورزش کشور را موجب برطرف شدن دغدغه ها عنوان و اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مثبت مدیریت ورزش در این دوره تشکیل ستاد بازی های آسیایی، پاراآسیایی، المپیک و پارالمپیک و ایجاد انسجام و هماهنگی بین کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ها است و تصمیمات این ستاد توسط دستگاه مربوطه اجرا می شود و می توانیم اعلام کنیم که شرایط با ثباتی داریم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما