شناسهٔ خبر: 44236269 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ایلنا از مازندران گزارش می‌دهد؛

فعالیت ۷۵ درصد واحدهای تولیدی مازندران /۶۰ کارخانه در لیست واحد‌های احیا شده /ورود ممنوع خبرنگاران؛ در جلسات تسهیل و رفع موانع تولید

عدم حضور خبرنگاران موجب شده تا بسیاری از سئوالات در خصوص چون و کیف برگزاری جلسات و رضایت و یا عدم رضایت تولید کنندگان حاضر در جلسات در عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بی جواب بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،مقوله تولید در شرایط حساس کنونی، مهم‌ترین موضوعی است که دستگاه‌های مختلف اجرایی برای تقویت و سرپا نگاه داشتن آن با عزمی راسخ به میدان آمده‌اند.

یکی از برنامه های اصلی دولت نیز احیای واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال و راکد بوده است و با تشکیل جلسات تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مدیران اجرایی ارشد تلاش کرده تا به بررسی دقیق تر و البته سرعت بالاتری به حل مشکلات روز تولید و تولید کننده بپردازد.

استان مازندران نیز از این امر مستثنی نبوده است و ماه‌ها است که جلسات رفع موانع تولید در حال برگزاری است.

اما نکته قابل توجه تشکیل جلسات بدون حضور خبرنگاران است،موضوعی که به‌رغم بارها انتقاد و پرس و جوی خبرنگاران بی پاسخ مانده است.

عدم حضور خبرنگاران اما موجب شده تا بسیاری از سئوالات در خصوص چون و کیف برگزاری جلسات و رضایت و یا عدم رضایت تولید کنندگان حاضر در جلسات در عملیاتی شدن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بی جواب بماند و خبرنگاران اکثر اوقات ناگزیرند به رغم میل باطنی خود به اطلاعات و آمار ارائه شده بسنده کنند.

آمارهایی که طبق وعده‌های مسئولان به ظاهر نشان می دهد شرایط تولید و تولیدکنندگان به رغم شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه اصطلاحا گل و بلبل است و کارخانه‌ها نوبت به نوبت در صف احیا هستند و اما حرف و درد و دل تولید کنندگان چیز دیگری است.

حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،کل واحدهای صنعتی دارای مجوز را در استان دو هزار و ۶۴۳ واحد اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۲۶ واحد در شهرک‌های صنعتی و مابقی در خارج از شهرک‌های استقرار دارند.

او  ادامه داد: از مجموع واحدهای تولیدی دارای مجوز هزار و ۹۸۱ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال و چراغ آن روشن است و برخی واحدها چند شیفته و تعدادی یک شیفه کار می‌کنند.

او با اشاره به غیرفعال بودن ۶۶۳ واحد تولیدی در استان گفت: ۷۵ درصد واحدهای تولیدی فعال و مابقی غیرفعال هستند.

قوانلو با عنوان اینکه ۶۰ هزار و ۳۷ نفر در واحدهای فعال مشغول به کار هستند، ادامه داد: شمار نیروهای واحدهای غیرفعال و تعطیل شده ۱۴ هزار و ۷۲۵ نفر اشتغال این واحدها بوده است.

رئیس سازمان صمت مازندران به احیای برخی واحدهای تعطیل و راکد اشاره کرد و گفت: راه اندازی بسیاری از واحدهای راکد و تعطیل شده به دلیل کهنه شدن محصولات تولیدی و نداشتن بازار منطقی نیست.

او یادآور شد: از مجموع واحدهای فعال هزار و ۱۹۴ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی و مابقی در شهرک‌های صنعتی فعالیت دارند و ۲۵۲ واحد غیرفعال مربوط به شهرک‌های صنعتی است.

به گزارش ایلنا،به گفته قوانلو از ابتدای سال جاری ۶۰ کارخانه در لیست واحد های احیا شده قرار گرفته اند و به چرخه تولید بازگشتند.

 

 

 

 

نظر شما