شناسهٔ خبر: 44192847 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست برای زایمان زودهنگام؛

هدیه دردناک والدین به فرزندان خود در ۹۹/۹/۹ است

متخصص زنان و زایمان گفت:اینکه پدران و مادران مثل ابر بهار اشک می‌ریزند تا مادر روز ۹۹/۹/۹ برای زایمان بستری شود، دردناک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خبر تاریخ تولد‌های لاکچری نخستین بار در ۰۸/‏۰۸/‏۸۸‬ مطرح شد و پس از آن هر وقت تقویم عدد‌های خاصی را ردیف می‌کند صف‌های طولانی زایمان در بیمارستان‌ها نیز ایجاد می‌شود.

با این وجود امسال با سال‌های دیگر و تاریخ‌های دیگر کمی تفاوت دارد و علاوه بر خطر همیشگی زایمان‌های دیر از موعد یا زودهنگام برای جنین، با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ ویروسی که کادر درمان را از همیشه فرسوده‌تر کرده است و حالا دیگر کمتر مرکز درمانی وجود دارد که عاری از ویروس باشد، اما به نظر می‌رسد والدین به این راحتی‌ها از تاریخ رند ۹/۹ /۹۹ نگذشته اند و حتی با وجود خطرات احتمالی برای سلامت نوزادانشان و با اصرار زیاد تاریخ زایمان را جابه جا کرده تا از قافله لاکچری باز‌ها جا نمانند.

دکترعاطفه سمایی متخصص زنان و زایمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه دردناک است پدران و مادران مثل ابر بهار اشک می‌ریزند تا مادر روز ۹۹/۹/۹ برای زایمان بستری شود، بیان کرد: این حرکت برگرفته از فضای مجازی بر مناسبات خانوادگی است.

او افزود: عوارض زایمان زودتر یا دیرتر از موعد طبیعی جنایاتی ست که پدران و مادران در حق کودک مرتکب می‌شوند.

سمایی اظهار داشت: حقیقتا برای من دردناک و پرغصه است که مادران مهربان هنوز اسم نوزاد خود را انتخاب نکرده اند، اما مثل ابر بهار اشک می‌ریزند تا من روز ۹۹/۹/۹ ایشان را برای زایمان بستری کنم.

او ابراز داشت: اصرار بر تولد در روز خاص توسط اولیا نشانه غفلت از وظایف اصلی و جایگاه حقیقی والدین در تربیت و ساخت آینده کودکان دارد.

متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه تولد در روز خاص اگر منجر به زایمان زودهنگام یا دیرهنگام نوزاد شده و بدلیل القای کاذب زایمان از طریق آمپول اکسی توسین یا سزارین انتخابی شود منجر به عوارض جبران ناپذیری برای مادر و نوزاد خواهد شد، بیان کرد: این اتفاق باعث تبعات ناخوشایندی همچون پارگی رحم، خونریزی‌های شدید بعد از زایمان، سخت زایی در مواردی که زایمان به تاخیر انداخته می‌شود و عوارضی همچون تولد نوزاد نارس، بستری نوزاد بدلیل مشکلات تنفسی و ... در القای زودرس زایمان خواهد شد.

دکتر عاطفه سمایی ادامه داد: عوارض فوق عوارضی هستند که اولیا در ایجاد آن مقصر هستند و بزرگترین جنایت در حق نوزادان بی گناه است.

او افزود: زیبایی تولد به این است که روندی خارج از اراده انسان باشد و سلامت نوزاد و مادر در این روند منوط به شروع درد‌های زایمانی به صورت خود به خود است، پس من به والدین عزیز توصیه می‌کنم به جای تمرکز بر خواسته‌های غیرمعقول و کودکانه برای تعیین اعداد و تاریخ‌های رند تولد، از این فرصت نه ماهه در مورد تکالیف خود نسبت به این میهمان معصوم مطالعه انجام بدهند، تکالیفی همچون انتخاب اسمی بامسمی، اطلاع از شرایط و حالات نوزاد، نحوه شیردهی، چگونگی مواجه با مشکلات و بیماری‌های دوره نوزادی استفاده کنند.

این متخصص زنان و زایمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: کودک نیازمند پدر و مادری بالغ است که بعد از تولد او، زندگی گرم‌تر و عاقلانه تری را در پیش بگیرند تا وی در دامان پر مهر ایشان، عاشقانه بزرگ و استعدادهایش شناخته و بالنده شود.

سمایی اضافه کرد: انسان‌ها به تاریخ تولد خود شناخته نمی‌شوند، بلکه به نامشان، اصالت خانوادگی شان، نوع تربیت و تعاملات اجتماعی شان  شناخته می‌شوند، این موضوعی است که باید بر آن تمرکز شود.

او همچنین افزود: اصرار نابجای والدین، از طرف خانواده و پزشک  ، چون موجب تولد نوزاد نارس می‌شوند  اشتباه است و اگر منجر به مشکلات تنفسی نوزاد گردد  جرم قلمداد می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان افزود: وقتی موضوع برای مادران تبیین می شود اصرار همسران شان به عنوان دلیل مطرح می‌شود که حقیقتا این موضوع بسیار حیرت برانگیز است.
انتهای پیام/ ج

نظر شما