شناسهٔ خبر: 44057041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با هفته بسیج/

مرحله دوم جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از جوار مزار شهید سلیمانی آغاز شد

مرحله دوم شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور جمعی از مدیران این جشنواره، فرمانده و معاونین سپاه ثارالله استان و... در پایتخت مقاومت ایران و از جوار مزار سردار بزرگ مقاومت آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از کرمان، مرحله دوم شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، شنبه(اول آذر) با حضور جمعی از مدیران این جشنواره، فرمانده و معاونین سپاه ثارالله استان، مدیران کل ارشاد، صداوسیمای استان و جمعی از اصحاب رسانه در پایتخت مقاومت ایران و مزار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ادای احترام به مقام شامخ سردار بزرگ محور مقاومت ، آغاز به کار کرد.

 

مرحله نخست این جشنواره در هفته دفاع مقدس و مرحله دوم همزمان با هفته بسیج در اول تا هفتم آذر ماه در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

 

 

آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عماریار» ammaryar.ir نمایش داده می شود.

 

 

مهدی عظیمی میرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت گفت: امروز جشنواره شانزدهم وارد آخرین مرحله شد و جمع بندی جشنواره در هفته بسیج انجام می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۰ هزار اثر از ۱۳۵ کشور و ۳۱ استان به این دوره از جشنواره ارسال شد؛ آن را یک استقبال بی نظیر و منحصر به فرد در عرصه فیلم سازی و جشنواره در کشور دانست که تاکنون سابقه این تعداد شرکت کننده نداشته است.

 

 

میرآبادی افزود: یکی از جالب ترین بخش های جشنواره، بخش فیلم سازان بسیج بود که حدود دو هزار و ۹۰۰ اثر از بسیجیان کشور ثبت نام کردند و در هفته بسیج جوایز برندگان تقدیم می شود. 

 

 

در این آیین از تعدادی از آثار هنرمندان کرمانی، معصومه سابقی ده نو، از شهرستان قلعه گنج؛ به پاس فیلمنامه حقیقت راه که به بخش ملی فیلمسازان بسیجی راه یافت، تقدیر شد.

پایان پیام/80

نظر شما