شناسهٔ خبر: 44011902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

افتتاح و بهره برداری از ۱۱ پروژه زیرساختی در مجتمع بندری انزلی

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مسئولان استانی و شهرستانی ۱۱ طرح زیرساختی در مجتمع بندری انزلی واقع در محدوده منطقه آزاد انزلی افتتاح و بهره برداری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مسئولین استانی و شهرستانی ۱۱ طرح زیرساختی در مجتمع بندری انزلی واقع در محدوده  منطقه آزاد انزلی افتتاح و بهره برداری شد.

براین اساس بهره‌برداری از یک پست اسکله جنرال کارگو غلات و دو پست اسکله دلفین نفتی، سیلو غلات ۵۰ هزار تنی، انبار کالاهای عمومی ۴۵۰۹ متر مربعی، تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۴ تا ۱۰، ساخت سردرب شماره ۳ مجتمع بندری و نصب و تأمین تجهیزات کنترل تردد، اجرای روسازی، پیاده‌راه‌ سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی و مراسم لنگ‌زنی احداث سیلوی غلات ۳۰ هزار تنی، مخازن ۲۰ هزار تنی روغن خوراکی و همچنین شروع عملیات لایروبی حوضچه جدید با ظرفیت بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب؛ از جمله پروژه‌های مهم افتتاحی و سرمایه‌گذاری بندر انزلی است.

دو سیلوی غلات ۵۰ و ۳۰ هزار تنی با سرمایه گذاری مجموع ۴۶۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر، انبار کالای عمومی ۴۵۰۰ متر مربعی با سرمایه گذاری حدود ۲۹ میلیارد ریالی و ایجاد شغل برای ۲ نفر و مخازن ۲۰ هزار تنی روغن خوراکی با حجم سرمایه گذاری ۳۴۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۱۰ نفر مورد بهره برداری قرار گرفتند.

از سوی دیگر یک پست اسکله جنرال کارگو غلات و دو پست اسکله دلفین نفتی بندرانزلی با منابع داخلی سازمان بنادر و کشتیرانی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی مستقیم برای ۲۷ نفر و نصب و تامین تجهیزات کنترل تردد با ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی موقت ۱۲نفر به بهره برداری رسید.

در ادامه نیز اجرای روسازی، پیاده راه سازی و ایمن سازی موج شکن غربی با ۱۲۰ میلیارد ریال، تعمیرات اساسی اسکله های شماره ۴ تا ۱۰ بندرانزلی و لایروبی حوضچه جدید "لایروبی به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار مترمکعب" با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح هایی بود که به صورت رسمی در مدار خدمت رسانی قرار گرفتند.

 

نظر شما