شناسهٔ خبر: 43992505 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

عموئی خبر داد:

بررسی 6 سوال از وزیر اطلاعات در نشست کمیسیون امنیت ملی/ کریمی قدوسی از پاسخ‌های علوی قانع نشد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ۶ سوال نمایندگان از وزیر اطلاعات در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: سه سوال از سوی کریمی قدوسی مطرح شد اما از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در توضیح نشست امروز سه‌شنبه 27 کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: در ابتدای نشست، آخرین مباحث مرتبط با مناقشات قره باغ مطرح و ارزیابی شد. اخیرا بیانیه آتش‌بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان صادر شده لذا با توجه به تحولات در این منطقه مقرر شد تا این موضوع در دستور کار کمیسیون باقی بماند و پیگیری‌ها انجام شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه نشست وزیر اطلاعات به سوال تعدادی از نمایندگان از پاسخ داد، در این جلسه  6 سوال مطرح شد.

وی یادآور شد: علیرضا نظری نماینده مردم خمین سوالی درباره حادثه سایت هسته‌ای نطنز مطرح کرد و از پاسخ های وزیر قانع شد. محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز نیز سوالی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان شرقی مطرح کرد و از پاسخ وزیر قانع شد.

عموئی ادامه داد: سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر در مورد ضرورت ممانعت از خروج افراد متهم به مسائل مالی و اقتصاد سوالی را مطرح کرد، با توجه به توضیحات وزیر و اقدامات صورت گرفته، نظر نماینده موکول به ادامه پیگیری‌ها در آینده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سه سوال نیز از طرف جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در خصوص مواجهه وزارت اطلاعات با موضوع نفوذ مطرح شد که از پاسخ‌‎های وزیر قانع نشد لذا این سوالات جهت ادامه بررسی به صحن علنی ارجاع شد.

عموئی در ادامه در توضیح نشست روز یکشنبه هفته جاری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در این جلسه مراسم بزرگداشت و تقدیر از دکتر عزت الله عزتی استاد فرهیخته دانشگاه برگزار شد. این استاد دانشگاه سال‌های متمادی به تدریس و آموزش موضوع جغرافیای سیاسی در دانشگاه‌های کشور و مراکز نظامی پرداختند. با توجه به رویکرد کمیسیون امنیت ملی در ارتباط با شخصیت‌ها و مجامع علمی این جلسه برگزار شد و ایشان دقایقی دیدگا‌های خود را درباره آخرین تحولات استراتژیک و ژئوپلتیک دنیا مطرح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه نشست روز یکشنبه طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که پس از یک فوریت در صحن به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده بود را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادیم، وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی نیز در جلسه حاضر بودند و نظر خود را مطرح کردند. ضمن بررسی جزییات طرح در مورد یک ماده به توافق نظر رسیدیم./

پایان پیام

نظر شما