شناسهٔ خبر: 43587077 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

ستاری:

جرثقیل تلسکوپی ایران ساخت رونمایی شد

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز با حضور در شهر کاشان در جمع خبرنگاران، گفت: حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق با مصوبات جدید دولت و مجلس افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به این‌که در قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۱۳۰ نوع خدمت برای توسعه این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: این خدمات با مصوبات جدید مجلس و همکاری دولت، افزایش می‌یابد این کار اتفاقات خوبی برای این شرکت‌ها رقم می‌زند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان درباره رونمایی از جرثقیل تلسکوپی که توسط شرکتی دانش‌بنیان در کاشان تولید شده است، بیان کرد: این کار یک خط شکنی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نوع خط‌شکنی‌ها حمایت می‌کند. به نظر من پروژه رصدخانه ملی ایران یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه در شهر کاشان است.

ستاری ادامه داد: زیست‌بوم فناوری و نوآوری کاشان روند خوبی را طی کرده است و این تغییرات رو به رشد از سفر قبلی تا امروز کاملا قابل لمس و مشاهده است. یکی از این اتفاقات خوب، اتمام فاز ساخت رصدخانه است که امیدواریم با همین روند، سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در شرایط تحریم‌ها تولید این نوع جرثقیل‌ها در کشور ضروری است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این نوع پروژه‌ها حمایت می‌کند گفت: تولید جرثقیل‌های تلسکوپی یکی از نیازهای کشور است. این نوع از تلسکوپ‌ها در پروژ‌ه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل ساخت و تولید آنها یکی از نیازهای ملی است.

ستاری در پاسخ به این سوال که برای حمایت از راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری در شهرهای کوچک اما با ظرفیت زیاد چه برنامه‌ای دارید، بیان کرد: کاشان این ظرفیت را دارد که صندوقی مجزا داشته باشد. در حال حاضر اعتبارات صندوق این شهر بیشتر از استان‌های اصفهان و قم تامین می‌شود. اما باید شرایطی فراهم شود که این استان برای خود یک صندوق مستقل ایجاد کند.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما