شناسهٔ خبر: 43563778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رحمانی‌فضلی: طرح جامع پدافند غیرعامل باید طراحی و تدوین شود

وزیر کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل باید طراحی و تدوین شود. همان‌طور که ساختن یک ساختمان الزاماتی دارد، در هر موضوعی نیز باید الزامات پدافند غیرعامل دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در نشست ویدئوکنفرانسی کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور با استانداران و رؤسای شورای پدافند غیرعامل استان‌ها، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) بیان کرد: هیچ کشوری نیست که موضوع پدافند غیرعامل را نداشته باشد و روی این مسئله کار نکند. ما هم به‌عنوان کشوری از حاکمیت‌های ملی جهانی وظیفه داریم از کشورمان در برابر هر نوع اقدام و عملی که منافع ملی‌مان را به خطر بیندازد باید مجهز باشیم و کشور را مصون نگه داریم و این از واجبات حاکمیتی است. هرچه قدر هم خدای ناکرده در عمل کوتاهی و سهل‌انگاری کنیم، در مقابل خسارت‌های بسیار زیادی که به ما وارد خواهد آمد، نمی‌توانیم در درگاه خداوند متعال و ملت ایران و شهدا و امام پاسخگو باشیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: پدافند غیرعامل نباید فقط به‌عنوان وظایف سازمانی مورد توجه قرار بگیرد بلکه این موضوع حیاتی در هر کار و زمانی باید ملکه ذهن ما باشد و ذهن خود را طوری تربیت کنیم که هر اقدامی که در کشور انجام می‌گیرد، جوانب پدافند غیرعامل مدنظر باشد. تصور می‌شود که پدافند غیرعامل فقط برای نیرو‌های مسلح است؛ اما همه ملت ایران رکن قدرت اساسی هستند و نقش مردم باید در پدافند غیرعامل تعیین و مسئولیت‌ها نیز داده شود. ما مسئولان وظیفه آموزش و فراهم کردن زمینه‌ها داریم ولی مردم نقش اصلی را در این‌باره ایفا می کنند.

وزیر کشور گفت: همانطور که در مدیریت بحران جلوه زیبایی از همکاری دستگاه‌های مختلف را دیدیم، در این موضوع هم باید بتوانیم با هماهنگی، این همکاری را داشته باشیم.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: در رخدادهایی مانند سیل و زلزله، چون این حوادث به چشم دیده می‌شود، مردم نیز همکاری بیشتری دارند ولی پدافند غیرعامل برای مردم خیلی عینی نیست و رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید در این باره، آموزشهای لازمه را به مردم ارائه دهند.

وی اظهار داشت: پدافند غیرعامل عمدتاً بر پیش‌بینی و پیشگیری استوار است و باید پیش‌بینی و پیشگیری را در حدود عمل و تجربیات انجام داد و در این موضوع نباید چیزی را کوچک بشماریم؛ مثلاً در مسائل زیستی شاید به‌ظاهر کوچک باشد ولی می‌تواند اثرات مخرب داشته باشد.

وزیر کشور با اشاره به لزوم جلوگیری از موازی‌کاری در زمینه پدافند غیرعامل بیان کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل باید طراحی و تدوین شود. همان‌طور که ساختن یک ساختمان الزاماتی دارد، در هر موضوعی نیز باید الزامات پدافند غیرعامل دیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما