شناسهٔ خبر: 43552730 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شناسایی ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا و مرگ ۹ تن دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته در کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۱۹۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته تا کنون در استان کردستان شناسایی شدند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اذعان کرد: ۳۰۱ بیمار کرونایی در سنندج، ۶۰ نفر در سقز، ۱۰۲ بیمار در مریوان، ۲۲ بیمار در قروه، ۳۴ نفر بیمار در بیجار، ۲۰ بیمار در کامیاران، ۹ بیمار در دیواندره، ۷۰ بیمار در بانه و ۵ بیمار کرونایی در حال حاضر بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: حال ۷۶ بیمار مبتلا به کرونا وخیم و در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

رضاعی از مرگ ۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته در استان خبر داد و گفت: از آغاز شیوع این ویروس تا کنون ۶۰۴ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

او به آمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس به تفکیک شهرستان‌های استان هم گریزی زد و گفت: از آغاز شیوع کرونا ویروس تا کنون ۲۱۳ نفر در سنندج، ۱۲۲ نفر در سقز، ۵۱ نفر در قروه، ۴۴ نفر در کامیاران، ۵۰ نفر در بانه، ۳۸ نفر در دیواندره، ۳۴ نفر در بیجار، ۴۰ نفر در مریوان و ۱۲ نفر در دهگلان جان‌باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

نظر شما