شناسهٔ خبر: 43348309 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

داستان استقلال و قرعه‌اش در لیگ بیستم

کمی انتقام لطفا!

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر، این بار در سایه کرونا کم‌هیاهوتر از همیشه برگزار شد و برخلاف همیشه، خبری از اعلام بهترین‌های فوتبال ایران در این مراسم نبود. تنها چند روز بعد از معرفی اعضای کادر فنی، آبی‌ها ترتیب روبه‌رو شدن با رقبا در فصل جدید را شناخته‌اند و حالا خودشان را برای یک فصل جذاب آماده می‌کنند. این تیم در هفت فصل گذشته، هرگز قهرمان لیگ برتر نشده و حالا امیدوار است در فصل تازه، به این طلسم طولانی پایان بدهد.

صاحب‌خبر -

آریا طاری

روبه‌رو شدن با یکی از تازه‌واردهای لیگ برتر در یک مسابقه خانگی، سناریویی ایده‌آل برای آغاز فصل آبی‌ها خواهد بود. استقلال فکری، کارش را با مس رفسنجان آغاز می‌کند. تیمی که به تازگی توانسته جواز حضور در رقابت‌های لیگ برتر را به دست بیاورد. حکایت دو مسابقه بعدی این تیم در لیگ برتر اما، کاملا متفاوت خواهد بود. در هفته‌های دوم و سوم لیگ برتر، دو جدال کاملا انتقامی انتظار آبی‌ها را می‌کشد. درست مثل لیگ برتر نوزدهم، استقلال در دومین هفته فصل با فولاد خوزستان روبه‌رو خواهد شد. این تیم فصل گذشته فقط یک امتیاز از فولاد نکونام گرفت و در جدال برگشت در اهواز، با دو کارت قرمز مقابل این حریف روبه‌رو شد. ماشین‌سازی تبریز، حریف آبی‌ها در سومین هفته لیگ برتر خواهد بود. تیمی که در لیگ نوزدهم در دو جدال رفت و برگشت در هفته‌های اول و شانزدهم، استقلال را از پیش رو برداشته بود. هواداران استقلال در همان سه هفته ابتدایی لیگ برتر، در انتظار دو انتقام بزرگ هستند. این بار دیگر نباید خبری از گل‌های لحظه‌آخری حریف و خراب شدن موقعیت‌های ایده‌‌آ‌ل گل‌زنی باشد. استقلال فکری می‌تواند خیلی زود با کنار زدن فولاد نکونام و ماشین‌سازی، تفاوتش را با تیم فصل گذشته نشان بدهد و امتیازهای ضروری برای مدعی بودن در لیگ بیستم را، خیلی زود جمع کند. اگر باز هم یک لغزش بزرگ در شروع فصل برای این تیم اتفاق بیفتد، روحیه همه ستاره‌های استقلال تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. آبی‌ها این بار دیگر هیچ فرصتی برای اشتباه کردن ندارند. دست این تیم در هفت فصل پیاپی، از جام قهرمانی دور مانده و حالا دیگر آنها بهتر از هر کسی می‌دانند که برای رسیدن به جام، باید از همان شروع فصل مقتدرانه ظاهر شوند و امتیازها را به سادگی از دست ندهند.

آن‌چه در لیگ بیستم برای استقلال بارها و بارها اتفاق می‌افتد، رویارویی با استقلالی‌های سابق در قامت سرمربیان لیگ برتری است. حالا که ستاره‌های قدیمی باشگاه یک به یک تبدیل به مربیان لیگ برتری شده‌اند، هواداران استقلال باید با این برخوردها خو بگیرند

آن‌چه در لیگ بیستم برای استقلال بارها و بارها اتفاق می‌افتد، رویارویی با استقلالی‌های سابق در قامت سرمربیان لیگ برتری است. حالا که ستاره‌های قدیمی باشگاه یک به یک تبدیل به مربیان لیگ برتری شده‌اند، هواداران استقلال باید با این برخوردها خو بگیرند. رویارویی جذاب با مهدی رحمتی و تیمش، هفته ششم در مشهد رخ خواهد داد. مهدی تا پایان لیگ هجدهم، بازیکن استقلال بوده و بدون تردید یکی از بهترین گلرهای تاریخ باشگاه به شمار می‌رود. او که یک تجربه نه‌چندان موفق آسیایی را روی نیمکت شهرخودرو پشت سر گذاشته، حالا برای اولین تجربه‌های کار در لیگ برتر آماده خواهد شد. آبی‌ها در هفته نهم نیز، باید مهیای نبرد با امیرقلعه‌نویی شوند. ژنرال در فصل گذشته، حسابی از رویارویی با استقلال زخم خورد و سرانجام به خاطر شکست‌های متوالی روبه‌روی همین باشگاه، از هدایت سپاهان کنار رفت. او این بار پرانگیزه‌تر از همیشه خودش را به آبی‌ها می‌رساند. پس از نکو، رحمتی و قلعه‌نویی که هر کدام جایگاه خاص‌ خودشان را در تاریخ باشگاه استقلال دارند، علیرضا منصوریان در هفته یازدهم در انتظار این باشگاه است. مردی که به عنوان سرمربی روی نیمکت آبی‌ها چندان موفق نبود و پس از یک تجربه کوتاه در ذوب، حالا در باشگاه تراکتور محک تازه‌ای را پشت سر خواهد گذاشت. همه این برخوردها با چهره‌های محبوب سابق باشگاه، هیجان‌انگیز و نفس‌گیر به نظر می‌رسند اما نباید فراموش کرد که خود فکری، سال‌ها کاپیتان استقلال بوده و بیشتر از هر کسی، پیراهن این باشگاه را در لیگ برتر به تن داشته است. اگر عملکرد فنی او نیز به خوبی سوابقش در این باشگاه باشند، همه چیز در استقلال به شکل امیدوارکننده‌ای پیش خواهد رفت.

کادر فنی جدید استقلال برای اثبات خودشان در این باشگاه، چند تقابل خاص دیگر هم خواهند داشت. دربی در هفته هشتم، نقش بسیار مهمی در روند کاری آنها ایفا می‌کند. استقلال در لیگ نوزدهم، موفق به بردن دربی نشد اما در جام حذفی، پرسپولیس را از پیش رو برداشت. برخورد با نساجی در هفته چهاردهم هم، برای محمود فکری بسیار هیجان‌انگیز و شاید پرتنش خواهد بود. فکری فصل گذشته محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بین نساجی‌چی‌ها به دست آورد اما به خاطر نحوه جدایی‌اش، حالا هواداران این باشگاه به شدت از او عصبانی هستند.

پایان هر دو نیم‌فصل برای آبی‌ها، در نبرد با سپاهان نویدکیا رقم می‌خورد. اگر تا آخرین هفته لیگ برتر، استقلال و سپاهان هنوز در کورس قهرمانی باشند، جدال هفته پایانی بین آنها در اوج حساسیت برگزار می‎شود. شاید آن روزها، تماشاگران هم به استادیوم‌های فوتبال برگشته باشند و به همه نبردهای لیگ برتر، تب و تاب ویژه‌ای ببخشند.

 

نظر شما