شناسهٔ خبر: 43327059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۷۲۹ کارگر در خراسان شمالی مبتلا به کرونا شدند

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال ۷۲۹ نفر از کارگران استان، به کرونا مبتلا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی قربان نباتیان اظهار کرد: دادخواست‌های کارگری موردبررسی قرارگرفته در هیات های بدوی و تجدیدنظر استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است. 

وی افزود: علت افزایش میزان دادخواست‌ها، شیوع کرونا و بیکاری ناشی از آن است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بیشترین موضوع اختلاف کارگر و کارفرما مربوط به اخراج از کار، تقاضا برای بازگشت به کار و پرداخت نشدن حقوق و مزایا است.

وی به میزان ابتلا کرونا در قشر کارگران اشاره کرد و گفت: امسال ۷۲۹ نفر از کارگران استان، به کرونا مبتلا شده‌اند. 

نباتیان همچنین درباره مشاغل سخت و زیان‌آور گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۵۲ تقاضا در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر استان، سخت و زیان‌آور تشخیص داده شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این مدت، ۳۷۲ نفر در استان متقاضی استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور شدند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: افراد بیمه‌شده که در مشاغل سخت و زیان‌آور اشتغال دارند، درصورتی‌که حداقل ۲۰ سال متوالی یا ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان‌آور اشتغال داشته باشند و حق بیمه مدت مزبور را به صندوق پرداخته باشند، می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان‌آور به هر میزان، قبل یا بعد از اشتغال در مشاغل عادی به ازای هرسال سابقه یک و نیم سال محاسبه خواهد شد.

براساس این گزارش، مشاغل سخت و زیان‌آور، کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد بوده است.

خراسان شمالی دارای ۸۴ هزار نفر کارگر مشمول قانون کار است.

انتهای پیام/

نظر شما