شناسهٔ خبر: 4329519 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یکی از فرماندهان اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی یرموک در گفت‌وگو با فارس:

عملیات گروه‌های فلسطینی تا پاکسازی کامل «یرموک» از گروه‌های مسلح ادامه دارد

یکی از فرماندهان اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی مستقر در «یرموک» تاکید کرد که عملیات این ائتلاف تا پاکسازی کامل این اردوگاه از تمام گروه‌ها و عناصر مسلح ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

یک فرمانده اتاق عملیات مشترک گروه‌های ائتلاف کننده فلسطینی مستقر در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» در جنوب دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه تصریح کرد که این اتاق عملیات متشکل از جنبش فتح الانتفاضه و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جبهه مبارزه مردمی با همکاری نیروهای دفاع ملی سوریه موفق شدند، پیشرویی‌ها در مناطق تحت تصرف گروه تروریستی تکفیری «داعش» داخل یرموک محقق کنند.

این منبع آگاه میدانی افزود: درگیری‌ها در اردوگاه یرموک با سلاح‌هایی که گروه‌های فلسطینی در اختیار دارند، همچنان ادامه دارد و تاکنون نتایج مهمی محقق شده است.

منبع مذکور ادامه داد: نیروهای ائتلاف در ابتدا تلاش کردند، مذاکرات آشتی ملی و برقراری آتش‌بس را متوقف کنند و از گروه «اکناف بیت المقدس» در مقابله‌اش با داعش حمایت کنند، اما اکناف این توافق را رد و اقدام به شلیک به سمت نیروهای ائتلاف کرد، به همین دلیل ائتلاف نیز براساس شرایط میدانی تصمیم به تعامل با شرایط جدید کرد و براین اساس مصمم به بیرون کردن تمام گروه‌های مسلح مستقر در اردوگاه و پاکسازی یرموک از تمام آنها شد.

این منبع میدانی فلسطینی مستقر در یرموک خاطر نشان کرد: به محض آغاز عملیات ائتلاف گروه‌های فلسطینی، توپخانه این ائتلاف به موازات گلوله باران مواضع داعش در منطقه «حجر الاسود» با هدف قطع راه‌های کمک‌رسانی و امدادی داعش به یرموک؛ مواضع اکناف بیت المقدس در داخل یرموک را نیز گلوله باران کرد تا موجب تضعیف هر دو طرف شود و به این ترتیب نیروهای ائتلاف موفق شدند، نقاط جدیدی را آزاد و کنترل کنند.

وی با بیان اینکه نبردها بین ائتلاف گروه‌های فلسطینی با گروه‌های مسلح داخل یرموک ادامه دارد، پیش بینی کرد، ظرف ساعات آینده شاهد تحولات مهم و روی کار آمدن معادلات جدید میدانی باشیم.

این منبع میدانی فلسطینی سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که داعش تلاش می‌کند، به مناطق جنوبی اردوگاه دست یابد که مهمترین آنها خیابان «العروبه» و بیمارستان «فلسطین» است، اما نیروهای ائتلاف اجازه چنین نفوذی را به آنها نمی‌دهند.

انتهای پیام/ز

 

نظر شما