شناسهٔ خبر: 43142173 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه ماکارونی مایکروفری با پنیر چدار

مک اند چیز یکی از غذاهایی است که نمی‌توانید از آن بگذرید! هم از جهت طعم و هم از جهت آسان‌پز بودنش یکی از بهترین انتخاب‌ها برای غذایی فوری‌ست. ماکارونی مایکروفری در عین سادگی، همیشه دوست داشتنی‌ست، خصوصا اگر قرار باشد با شکلی متفاوت آماده‌ش کنید.

صاحب‌خبر -

این‌بار به سراغ طرز تهیه این غذا در مایکروفر رفتیم تا ببینیم در کمتر از ۱۵ دقیقه چه غذای خوشمزه‌ای را می‌توانیم روی میز غذاخوری داشته باشیم.

شکل سرو این ماکارونی روشی جالب و متفاوت است که می‌تواند بچه‌ها را هم به آن علاقه‌مند کرد. ما به شما توصیه می‌کنیم از کلم بروکلی یا اسفناج هم استفاده کنید تا بتوانید به‌راحتی این دو سبزی مهم را به در برنامه غذایی بچه‌ها قرار دهید.

مواد لازم

پاستا     ۷۵ گرم
شیر یا آب مرغ سرد    ۲۵۰ میلی لیتر
کره   دو قاشق غذاخوری
پنیر چدار رنده شده   ۵۰ گرم
اسفناج   به اندازه یک مشت

طرز تهیه

مرحله اول

پیش از این طرز تهیهپاستا با پنیر چدار را به شما آموزش داده بودیم اما اینبار می‌خواهیم ماکارونی را با روش متفاوتی با پنیر چدار ترکیب کنیم. در قدم اول شما باید یک ماگ که ظرفیتی دو برابر حجم ماکارونی خشک را دارد، انتخاب کنید. این را در نظر داشته باشید که اگر ماگ بزرگ‌تر هم باشد ایرادی ندارد. حالا باید پاستای خشک را به همراه آب مرغ یا شیر گرم در یک کاسه بریزید و به مایکروفر منتقل کنید. مدت دو تا سه دقیقه به پاستا اجازه دهید تا در دمای بالای مایکروفر بپزد.

کاسه را با احتیاط خارج کرده و کمی آن‌را هم بزنید، اگر هنوز خام است، دو دقیقه دیگر داخل دستگاه بگذارید. پس از این زمان، پاستای شما نرم شده که البته میزان آن به سلیقه شما بستگی دارد.

مرحله دوم

در این مرحله شما باید پاستا را داخل ماگ بریزید و در کنار آن کره، پنیر چدار رنده شده و اسفناج را اضافه کنید. البته می‌توانید به جای ماکارونی با پنیر چدار، مک اند چیز را با پنیر بوترکیزه آماده کنید. ماگ را داخل مایکروفر قرارداده و به میزانی که زمان لازم تا پنیرها آب شوند و مواد به خورد هم بروند صبر کنید.

حالا ماکارونی پنیری شما آماده است، می‌توانید آن‌را نوش‌جان کنید.

چند نکته

در صورت تمایل می‌توانید کمی خامه به دستور غذا اضافه کنید.

اگر ماگ بزرگ‌تری انتخاب کنید می‌توانید مقداری بیکن با ماکارونی همراه کنید.

اضافه کردن ادویه‌های مختلف به این غذا سلیقه‌ای است اما ما به شما فلفل سیاه را توصیه می‌کنیم.

 

منبع: کاله

 

نظر شما