شناسهٔ خبر: 43035788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آغاز کشت دانه روغنی کلزا در برخی از مناطق تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تربت حیدریه از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در برخی از مناطق این بخش خبر داد و گفت: ‌۲۰۵ هکتار از اراضی کشاورزی بخش رخ در سال زراعی جاری به کشت کلزا اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -

مهدی شیبانی در گفت وگو‌ با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه، با اشاره به کشت کلزا در برخی از مناطق بخش رخ ، اظهار کرد: سطح مصوب کشت کلزا برای منطقه رخ ۵۴۰ هکتار در نظر گرفته شده است و کشاورزان امسال در این سطح از مزارع اقدام به کشت می‌کنند.

وی در خصوص زمان کاشت کلزادر مناطق سردسیری همانند منطقه رخ افزود: کشت دانه های روغنی ، با همکاری کشاورزان سطح منطقه و مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ از شهریور ماه آغاز شده است .

وی اضافه کرد : تاریخ کشت، رقم بذر ، تراکم کشت و نوع دستگاه کارنده از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده عملکرد دانه در محصول کلزا محسوب می شود .

شیبانی از تخصیص کودهای پایه ،خرید تضمینی و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان اولویت دریافت هرگونه یارانه و اعطای تسهیلات به عنوان مشوق های کاشت کلزا نیز نام برد .

مدیر جهاد کشاورزی بخش رخ تصریح کرد: با توجه به سطح زیرکشت در نظر گرفته‌شده برای این محصول، پیش‌بینی می شود : بیش از ۶۰۰  تن محصول  دانه روغنی کلزا در  زمین های منطقه رخ در سال زراعی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰  برداشت شود .

وی خاطرنشان‌کرد: رقم کشت دانه‌های روغنی در این بخش  نپتون، ایمپریو ، هیدرومل اکتانز آرشیتکت ناتالی و هایولا ۵۰ است و کشت این ارقام در منطقه رواج دارد.

نظر شما