شناسهٔ خبر: 42974119 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سوژه روز| نقل و انتقالات بدون کمیته تعیین وضعیت!

حدود دو ماه قبل، رئیس، معاونان و سایر ارکان کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال استعفای دسته جمعی خود را تحویل مهدی تاج رئیس فدراسیون دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرورزشی، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به سفارش فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تحقیق در مورد قرارداد بازیکنان ایرانی و تطبیق آن با اساسنامه‌های فیفا و همچنین حق خواهی در پرونده‌های شکایت بازیکنان از باشگاه‌ها تشکیل شده بود و در هر ماه، جریمه‌های مربوط به باشگاه‌های متخلف را منتشر می‌کرد و پرونده بازیکنانی که قراردادشان دچار مشکل بود یا تخلفی مرتکب می‌شدند را مورد بررسی قرار می‌داد و در نهایت صدور رای می‌کرد، اما پس از دخالت‌های برخی در امور این کمیته، اعضای آن به خصوص وثوق احمدی رئیس این کمیته رفتنی شدند.
حالا در آستانه شروع فصل نقل و انتقالات، بدون وجود کمیته تعیین وضعیت، عملا مشکل بزرگی دامن گیر فوتبال ایران خواهد بود و تکلیف یکسری از قرارداد‌ها مشخص نیست. هر اتفاقی ممکن است در این راه رخ بدهد و بار دیگر شاهد بی نظمی، کارشکنی، عبور از قانون یا عقدقرارداد‌های عجیب به خصوص با بازیکنان خارجی باشیم. گفته می‌شود آن‌هایی که با شفاف سازی‌های کمیته تعیین وضعیت مخالف بودند، از سوی نهاد‌هایی بزرگ‌تر از فدراسیون فوتبال به دنبال حذف کمیته تعیین وضعیت بودند و بالاخره به خواسته شان نیز رسیدند!
در این فصل نقل و انتقالات هر قراردادی مشکوک باشد، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانند علیه آن از سوی نهاد‌های بین المللی رای بدهند و مشکلاتی را برای فوتبال ایران به وجود بیاورند.

نظر شما