شناسهٔ خبر: 42920644 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری 40 کارگاه کاهش طلاق در همدان

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از برگزاری 40 کارگاه کاهش طلاق در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین عسگری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از منظر دین مبین اسلام صیانت و استحکام بنیاد خانواده دارای اهمیت زیادی است تا جایی که سلامت و پویایی جامعه را وابسته به این مهم دانسته و از نگاه پژوهشگران دینی بهره‌گیری از سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی در رشد و پرورش صحیح فرزندان اثرگذار و نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی بیان کرد: امروزه با وجود تاکیداتی متعددی که به حفظ بنیان خانواده و سازش زوجین با یکدیگر می‌شود، برخی از زوجین با شروع کوچکترین مشکلات و حوادث در زندگی مشترک، قدم در راه متارکه و جدایی برمی‌دارند تا بدین صورت به اختلافات و مشکلات خود پایان دهند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان عنوان کرد: از آنجا که طلاق تنها راه حل پایان اختلافات نیست، باید زوجین با بالابردن سطح گذشت و بهره‌گیری از آموزش‌های لازم در زمینه مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی مهارت و دانش رفتار را ارتقا دهند و از بنیان خانواده خود پاسداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ماده ۶۱ قانون حمایت خانواده و در اجرای برنامه مشاوره زوجین و نیز طبق سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و عزم ملی در کاهش طلاق، دوره‌هایی در قالب کارگاه‌های مهر در استان در حال اجرا است.

عسگری بیان کرد: این آموزش‌ها با هدف کاهش آمار طلاق، ایجاد انگیزه در زوجین، صلح و سازش طرفین، آموزش مهارت‌های زندگی و رفع مشکلات زوجین با استفاده از مشاورین توانمند و ماهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در تلاشی هستیم امسال حداقل ۴۰ کارگاه برای زوجین در سطح استان برگزار کنیم تا از زمینه طرح پرونده طلاق در محاکم پیشگیری شود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

نظر شما