شناسهٔ خبر: 42914834 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کسب رتبه ۷ کنکور انسانی ۹۹ با روزی ۱۶ ساعت مطالعه+فیلم

مهدی ضیایی آذرخورانی در روستا زندگی می‌کند و هیچگونه امکانات آموزشی از جمله کلاس کنکور،کلاس تست زنی،کتاب‌های کمک آموزشی، مشاور تحصیلی و ... نداشته است و فقط با تلاش و پشتکار خودش توانست موفق به کسب رتبه هفتم کنکور ۹۹در رشته علوم انسانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی ضیایی آذرخورانی رتبه ۷ کنکور انسانی ۹۹ با اشاره به موفقیت در کنکور سراسری،اظهار کرد: من موفقیتم را مدیون تلاش و پشتکار خودم و حمایت خانواده‌ام هستم.

ضیایی با بیان اینکه روزی ۱۶ ساعت برای کنکور درس می‌خواندم،افزود: تمام حواسم به درس خواندن درست و مناسب بود و اینکه حفظ نکنم، بلکه خوب یاد بگیرم و به ذهنم بسپارم.

او تصریح کرد: در طول مدتی که برای کنکور درس می‌خواندم از تفریح و سایر سرگرمی‌ها چشم‌ پوشی کردم و تمام فکر و ذهنم مشغول یادگیری و موفقیت بود.

ضیایی ادامه داد: با اینکه گوشی هوشمند داشتم، ولی تا ۳ روز پیش که واتساپ نصب کردم وارد فضای مجازی نشده بودم، به طور کلی زیاد اهل گوشی نیستم و اصلا با هیچکس چت نمی‌کنم.

رتبه ۷ رشته علوم انسانی کنکور سراسری امسال،اضافه کرد: تلاش و پشتکار برای رسیدن به هدف و حمایت خانواده عامل موفقیت من در به دست آوردن این رتبه بود.هیچ امکاناتی برای درس خواندن نداشتم و به خاطر شیوع ویروس کرونا پایان سال تحصیلی را غیر حضوری گذراندم.

او مهم‌ترین عامل برای موفقیت در کنکور را شناخت از کنکور،چگونه برنامه ریزی کردن،نحوه درس خواندن صحیح،استفاده درست از زمان برشمرد  و افزود: در مورد انتخاب رشته و اینکه در دانشگاه چه رشته‌ای را ادامه بدهم تصمیم نگرفتم و امیدوارم هر رشته‌ای که انتخاب می‌کنم در آن موفق شوم.

ضیایی به کنکوری‌های سال آینده توصیه کرد: حتما از کنکور شناخت پیدا کرده و بدانند چگونه برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند موفق شوند.

ضیایی به افرادی هم که امسال در کنکور قبول نشدند، پیشنهاد تغییر روش درس خواندن را داد و خاطرنشان کرد: این روندی که امسال انتخاب کرده بودند، روش درستی نبوده، چون نتیجه نگرفتند لذا باید روش درس خواندن را عوض کنند و وقت بیشتری صرف یادگیری کنند.

 

 

<div id="video-display-embed-code_12631100"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/7503071/12631100?width=400&height=300"></script></div>

 

انتهای پیام / ش ج 

نظر شما