شناسهٔ خبر: 42870925 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

ایرج مسجدی:

علاقه ‌مندان به سیدالشهدا به هیچ وجه به سمت مرزهای جمهوری عراق نیایند

موج نیوز

سفیر ایران در عراق گفت: امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی فقط توسط خود عراقی ها انجام می شود و من علاقه ‌مندان به سیدالشهدا می‌خواهم که با مقامات و مسئولان دو کشور ایران و عراق در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و به هیچ وجه به سمت مرزهای جمهوری عراق نیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق روز چهارشنبه در یک پیام صوتی خطاب به هموطنان و علاقمندان به شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: همانطور که پیش از این چندین بار بیان شده است امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس  کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس منحوس، دولت عراق از پذیرش هرگونه زائر  خارجی از جمله از  ایران و سایر کشورها برای شرکت در مراسم  راهپیمایی اربعین حسینی  معذور است  و در واقع  دولت عراق تصمیم گرفته،که به  زائران خارجی  اجازه ورود  به این کشور برای شرکت در این مراسم داده نشود.

وی با بیان اینکه علت آن نیز فقط ، جلوگیری از شیوع  بیشتر ویروس کرونا است ،  گفت:  جمهوری اسلامی ایران نیز به تصمیم عراق احترام می گذارد و در این زمینه با  دولت این کشور همکاری می‌کند و در راستای حفظ امنیت و سلامت مردم شریف ایران و زوار  ایرانی تصمیم گرفته از اعزام زائر به عراق خودداری کند.

 وی ادامه داد: امسال مراسم راهپیمایی اربعین حسینی  فقط توسط خود عراقی ها انجام می شود و من علاقه ‌مندان به سیدالشهدا می‌خواهم که با مقامات و مسئولان دو کشور ایران و عراق در این زمینه کمال همکاری را داشته باشند و به هیچ وجه به سمت مرزهای جمهوری عراق نیایند.

وی خاطر نشان کرد:  این تصمیم حتماً در جهت خیر، صلاح و سلامت مردم عزیز اتخاذ شده است و  در همین چارچوب از هموطنان گرامی  می‌خواهم که به تصمیم مقامات دو کشور در این زمینه  احترام بگذارند.

نظر شما