شناسهٔ خبر: 42796860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

جبران شکست دور رفت و صدرنشینی

تقابل شماره هشت با الدحیل؛ یحیی به دنبال برد قطری

از ساعاتی دیگر هشتمین تقابل پرسپولیس و الدحیل شکل خواهد گرفت و شاگردان یحیی امیدوار به کسب نتیجه و تثبیت صدرنشینی در مرحله گروهی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در هشتمین بازی خود مقابل الدحیل به دنبال چهارمین برد مقابل حریف قطری خواهد بود. این در حالیست که طی هفت تقابل قبلی سه برد سهم هر تیم و یک تساوی بوده است. در ۷ تقابل قبلی پرسپولیس با الدحیل و لخویا (نام‌ سابق الدحیل) در ۵ بازی برانکو هدایت پرسپولیس را برعهده داشته، یکبار حمید درخشان و در یک‌ بازی هم یحیی گل‌محمدی سرمربیگری پرسپولیس را برعهده داشته‌اند.

 

۱- بازی رفت مرحله گروهی _۲۰۱۵ پرسپولیس ۳- لخویا صفر
پرسپولیس نخستین بازی خود در مرحله گروهی را با برد مقابل لخویا آغاز کرد. در اولین تقابل دو تیم که در ورزشگاه آزادی برگزار شد پرسپولیس سه بر صفر پیروز شد. نیمه اول بدون گل خاتمه یافت اما سرخ‌ها در نیمه دوم با هدایت حمید درخشان طوفانی ظاهر شده و در دقیقه ۶۰ محسن بنگر، دقیقه ۶۶ هادی نوروزی و در دقیقه ۸۴ محمد نوری از روی نقطه پنالتی گل زدند.

 

۲-بازی برگشت مرحله گروهی_ ۲۰۱۵ لخویا ۳- پرسپولیس صفر
سرخ‌ها در پنجمین دیدار مرحله گروهی با هدایت برانکو تن به شکست سه بر صفر مقابل لخویا دادند و سرنوشت صعود پرسپولیس با اما و اگرهایی همراه شد. پیش از این دیدار سرخپوشان با ۹ امتیاز صدرنشین بودند و کسب یک امتیاز کافی بود تا پرسپولیسی‌ها جشن صعود بگیرند. در این بازی یوسف مسکنی(۶۹)، نام تائه هی(۸۳) و علی حسن عفیف(۹۳) برای لخویا گل زدند.

 

۳-بازی رفت یک هشتم نهایی_۲۰۱۷ پرسپولیس صفر- لخویا صفر
تقابل دو تیم در بازی رفت مرحله حذفی نه گل داشت و نه برنده. پرسپولیس میزبان بود اما بازی طبق حکم صادر شده در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگر برگزار شد. پرسپولیس به رغم فوتبالی تهاجمی از موقعیت‌ها بهره نبرد. از نکات مهم این‌ بازی از دست رفتن یک پنالتی توسط مهدی طارمی بود.

 

۴-بازی برگشت یک هشتم نهایی۲۰۱۷ لخویا صفر- پرسپولیس یک
پرسپولیس مدل برانکو تساوی خانگی را با بردی شیرین و منجر به صعود جشن ‌گرفت. در دقیقه ۲۳ امیری با پاس زیبای خود طارمی‌ را در زاویه بسته در موقعیت تک به تک قرارداد. طارمی با هدف موقعیت‌سازی برای امیری به توپ‌ ضربه زد اما اشتباه فلورس مدافع حریف قطری، منجر به گل به خودی به نفع سرخ‌ها شد. گلی که حکم‌ صعود را امضا کرد.

 

۵-بازی رفت یک چهارم نهایی ۲۰۱۸ الدحیل یک -پرسپولیس صفر
لخویا و الجیش قطر ادغام شده و به الدحیل تغییر نام دادند. پنجمین تقابل دو تیم این‌بار در مرحله یک چهارم ‌نهایی برگزار شد که اهمیت و حساسیت بالایی داشت. بازی رفت در استادیوم خیلفه دوحه برگزار شد و الدحیل با تک گل معز علی به پیروزی رسید.

 

۶-بازی برگشت یک چهارم نهایی ۲۰۱۸ پرسپولیس ۳-الدحیل یک
پرسپولیس در خانه و در حضور پرتعداد هواداران در نیمه اول یک گل خورد اما حمایت هواداران تا آخرین دقایق و تدابیر برانکو و همت سرخ‌ها منجر به برد سه بریک پرسپولیس با گل‌های سیدجلال حسینی، مبروک (گل بخودی) و منشا در آن بازی شد؛ بردی که جواز صعود پرسپولیس به نیمه نهایی را صادر کرد. ‌یکی از بیادماندنی و دراماتیک‌ترین بردهای پرسپولیس در تقابل با الدحیل و لیگ قهرمانان.

 

۷-بازی رفت مرحله گروهی۲۰۲۰ الدحیل ۲- پرسپولیس صفر
شاگردان یحیی به رغم اینکه در خانه حریف از نظر مالکیت توپ ‌آمار خوبی داشتند اما متحمل‌ شکست دو بر صفر شدند. حالا دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که‌مثل بازی دور رفت‌، باز هم بازی در کشور قطر برگزار می‌شود. پرسپولیسی‌ها اما پس از دو برد متوالی مقابل التعاون و صدرنشینی، برای صعود به چیزی جز غلبه بر الدحیل و الشارجه در دو بازی بعدی فکر نمی‌کنند.

 

نظر شما