شناسهٔ خبر: 42784721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لنفیت‌ جدید جایگزین حوضچه‌های سایت محمدآباد قزوین می‌شود + فیلم

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه ظرفیت تکمیل سایت محمدآباد قزوین رو به پایان است گفت: جایگزینی لنفیت‌های جدید با حوضچه‌های قدیمی دفع زباله این سایت راهکار برون‌رفت از این معضل است.

صاحب‌خبر -

لی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در قزوین اظهار داشت: وسعت زمین سایت محمدآباد به‌اندازه‌ای است که می‌توان به ‌سادگی لنفیت‌های جدیدی را در آن احداث کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه احداث مجموعه کامل لنفیت حدود 200 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد، افزود: برای طراحی و ایجاد این لنفیت‌های جدید حداقل 6 ماه زمان لازم است.

فرخزاد با بیان اینکه طراحی لنفیت‌ها از ماه‌های قبل آغاز شده و در ماه‌های آینده نیز پروژه ساخت آن آغاز می‌شود، تصریح کرد: روزانه 700 تن زباله در استان قزوین تولید می‌شود که از این میزان نزدیک به 500 تن آن مربوط به پسماندهای شهرداری قزوین بوده و به همین سبب احداث لنفیت‌های جدید در دستور کار و اولویت برنامه‌های عمرانی قرارگرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به اینکه هم‌اکنون زباله‌های 22 شهر در سایت محمدآباد قزوین دفع می‌شود اظهار داشت: سایت محمدآباد قزوین ظرفیت بزرگی را فراهم آورده که تمام زباله‌های استان در یک نقطه جمع‌آوری شود در حالی ‌که پیش‌ از این زباله‌ها به شیوه غلط و غیربهداشتی در طبیعت رها می‌شد.

وی افزود: علاوه بر شهرها زباله‌های 200 روستا نیز در این سایت جمع‌آوری می‌شود این در حالی است که پسماندهای صنعتی و بیمارستانی نیز ابتدا ایمن و بی‌خطر شده و با رعایت کامل اصول زیست‌محیطی در این سایت دفع می‌شوند.

فرخزاد ادامه داد: قزوین جزو سه استانی است که پسماندهای خانگی را از زباله‌های عفونی و صنعتی جدا کرده و سپس هر کدام را به شیوه مخصوص به خود دفع می‌کند زیرا در سایر استان‌های کشور هنوز زباله‌های خانگی و پسماندها صنعتی و بیمارستانی در کنار یکدیگر دفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین همچنین با اشاره به اینکه اگر اصول زیست‌محیطی به‌درستی رعایت شود خطری جان مردم را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: مرکز شهر سئول در کره جنوبی به‌عنوان مرکز دفع زباله انتخاب ‌شده حال ‌آن که به سبب رعایت نکات ایمنی و بهداشتی جان مردم به مخاطره نیفتاده است.

استانداری قزوین , ضدعفونی ,

انتهای پیام/ح

نظر شما