شناسهٔ خبر: 42783835 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس ایران - الدحیل قطر؛ فینال صدرنشینی و صعود

صاحب‌خبر -

در ادامه لیگ قهرمانان آسیا امشب ساعت 22:30 پرسپولیس به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رودو تیم سپاهان هم به مصاف العین امارات خواهد رفت.
به گزارش فارس، گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حسابی شرایط پیچیده‌ای پیدا کرد. اکنون هر چهار تیم این گروه شانس صعود دارند. پرسپولیس که توانست دو بار تیم التعاون عربستان سعودی را شکست بدهد اکنون با 7 امتیاز در صدر جدول گروه است اما هنوز صعودش قطعی نشده  و دوشنبه شب یک مسابقه بسیار حساس با الدحیل قطر دارد. تیمی متمول که رامین رضائیان را هم در خدمت دارد. بازیکن اسبق پرسپولیس حالا مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. 
الدحیل یکی از تیم‌های پر امکانات فوتبال آسیاست ولی جمعه مقابل تیم الشارجه امارات شکست خورده است. پرسپولیس هم در دیدار برگشت با التعاون با انجام یک بازی منسجم، حرفه‌ای و با حوصله نشان داد که این تیم هنوز هم می‌تواند یکی از مدعیان قهرمانی در آسیا باشد. سرخپوشان ایرانی البته دوشنبه شب کار سختی مقابل الدحیل دارند. این مسابقه را می‌توان فینال گروه دانست. تیم برنده شانس زیادی برای صدرنشینی و صعود قطعی خواهد داشت. هرچند مساوی هم برای پرسپولیس نتیجه‌ بدی در این بازی محسوب نمی‌شود.
مهدی بن‌عطیه ملی پوش مراکشی تیم الدحیل هم که در بازی قبل اخراج شده بود مقابل پرسپولیس غایب است و این هم یک خبر خوب برای پرسپولیس و هوادارانش می‌تواند باشد اما الدحیل دوجین از بهترین بازیکنان را در اختیار دارد از معزعلی گلزن گرفته تا علی عفیف و محمد مونتاری که البته جوانان ایرانی هم از نظر توانایی‌ فردی بازیکنان با کیفیتی هستند. این بازی فینال گونه را می‌توان دربی غرب آسیا هم دانست.
گروه C:
1- پرسپولیس ایران 7 امتیاز
2- االتعاون عربستان 6 امتیاز
3- الدحیل قطر 6 امتیاز
4- شارجه امارات 4 امتیاز
سپاهان به آسیا برمی‌گردد؟
تیم سپاهان با محرم نویدکیا نتوانست نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیرد و دو شکست متوالی حاصل سرمربیگری نویدکیا درآسیا بود. مربی که می‌گفتند از ژن سپاهان است اما واقعیت آن است که دنیای بازیکنی با دنیای مربیگری تفاوت‌های زیادی دارد. سپاهان حالا بخت اندکی برای صعود دارد ولی در دنیای فوتبال هیچ چیز غیرقابل پیش بینی نیست. العین حریف دوشنبه شب سپاهان تیم قعرنشین گروه است که با روزهای خوبش کیلومترها فاصله دارد. سپاهان اگر بتواند العین را شکست بدهد می‌تواند به صعود امیدوار بماند و البته به کمی شانس هم نیاز دارد تا نتایج موردنظرش در دیگر دیدارهای گروه رقم بخورد. 
سپاهان به دنبال اولین برد اسیایی خود با محرم نویدکیاست تا هوادارانش را خوشحال کند. در آسیا عیار واقعی تیم‌ها مشخص می‌شود زیرا در رقابت‌های بین المللی اتهام زنی بیمورد به سایر تیم‌ها برای نتیجه‌گرفتن معنا و مفهومی ندارد. در آسیا برد را به بها می‌دهند نه به بهانه! هر تیمی که زحمت بیشتری کشیده باشد و کادرفنی و بازیکنانش عملکرد بهتری داشته باشند می‌توانند پیروز شوند.
گروه D
1- النصر عربستان 10 امتیاز
2- السد قطر 8 امتیاز
3- سپاهان اصفهان 3 امتیاز
4- العین امارات یک امتیاز
گل محمدی: تا روز آخر مشخص نیست 
چه تیمی صعود می‌کند
سرمربی پرسپولیس گفت: در گروه ما همه تیم‌ها مدعی صعود هستند و تا روز آخر مشخص نیست چه تیمی از این گروه صعود می‌کند.
یحیی گل‌محمدی اظهار کرد: هر بازی حساسیت خاص خودش را دارد و این پنجمین بازی گروه‌مان است. الدحیل تیمی است که مدعی صعود از گروه و مدعی قهرمانی این رقابت‌هاست. بازیکنان خیلی خوبی دارد و شرایط تیمی خوبی دارند و بازی کردن جلوی چنین تیمی سخت است.
او ادامه داد: باتوجه به نتایجی که در دو بازی قبل گرفتیم با امیدواری بیش‌تر و با انگیزیه بیش‌تر مقابل حریف قرار می‌گیریم. هر بازی که جلوتر می‌رویم حساسیتش بیش‌تر می‌شود و در گروه ما هم که همه تیم‌ها مدعی صعود هستند و شانس صعود دارند و این به جذابیت گروه اضافه کرده و تا روز آخر مشخص نیست چه تیمی از این گروه صعود کند. امیدوارم که مثل دو بازی قبل عملکرد خوبی داشته باشیم.
گل‌محمدی با بیان این که بازیکنان باتوجه به فشردگی مسابقات شاید بازیکنان تیم مشکلات بدنی پیدا کنند، گفت: اما سعی کردیم که در این یکی دو روز در بحث ریکاوری وقت بگذاریم و امیدوارم بازیکنان مثل دو بازی قبل در شرایط خوبی قرار داشته باشند. بازیکنان بزرگی داریم و روح جنگندگی و مبارزه طلبی داریم و امیدوارم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در این دو بازی موقعیت‌های خوبی هم در جریان بازی و هم در ضربات ایستگاهی داشتیم. مقداری در زدن ضربات آخرمان بی‌دقت بودیم وگرنه می‌توانستیم با گل‌های بیش‌تری هم بازی را ببریم. در همه بخش‌های هجومی برنامه داریم و دوست داریم به گل برسیم و در بحث مالکیت هم علاقه زیادی دارم از این طریق گل بزنیم. در ضربات ایستگاهی هم که یکی از فاکتورهای گلزنی است تمرکز داریم.
سرمربی پرسپولیس با بیان این که در دو بازی اول هم مقابل الدحیل و شارجه خوب بازی کرده بودیم و شرایطمان خوب بود، گفت: اما متاسفانه باتوجه به اتفاقات کرونا سه ماه بازیکن‌ها در قرنطینه بودند و آماده نبودند. بعد ما لیگ را ادامه دادیم و توانستیم با اختلاف و مقتدرانه قهرمان شویم. بعد از آن نقل و انتقالات را داشتیم و بازیکنانی جذب کردیم. طولانی بودن مدت برگزاری باشگاه‌های آسیا خستگی و رخوت در بازیکن‌ها به وجود آورده است.
او ادامه داد: الان ۱۵ ماه است که تیم دارد تمرین می کند و مسابقه می‌دهد و شرایط را برای آن‌ها سخت کرده است. میدانم برای همه تیم‌ها این‌طوری بوده است اما ذهنیت خوب بازیکنان به ما خیلی کمک کرده است و هیچ‌وقت از بردن خسته نشده‌اند. خودشان را واقعا ثابت کرده‌اند و یک هدف بزرگ را در سر دارند و آن هم شاد کردن هواداران است. با توجه به مشکلاتی که به وجود آمده امیدوارم بتوانند این مشکلات را با ایجاد روحیه تیمی و همدلی را برطرف کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما