شناسهٔ خبر: 42780399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پرسپولیس صعود می‌خواهد، سپاهان بازگشت به آسیا

سرخ‌ها در فینال زودرس

صاحب‌خبر -


محمد محمدی سدهی / رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در حالی امروز با برگزاری 4 دیدار دیگر دنبال می‌شود که در گروه C از ساعت 18:30، پرسپولیس در ورزشگاه شهر آموزش دوحه به مصاف الدحیل قطر می‌رود. دیداری سخت و سرنوشت‌ساز که به نوعی آن را می‌توان به فینال زودهنگام تشبیه کرد. دو تیم در شرایطی به میدان می‌روند که این گروه وضعیت پیچیده‌ای پیدا کرده و هر 4 تیم شانس صعود دارند. پرسپولیس پس از 2 برد مشابه 1-0 برابر التعاون عربستان، حالا با 7 امتیاز صدرنشین است اما هنوز صعودش قطعی نشده است. التعاون با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد و الدحیل هم با وجود شکست سنگین و غیرمنتظره 4-2 مقابل الشارجه امارات با
6 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به التعاون در رده سوم قرار دارد و الشارجه هم با 4 امتیاز چهارم است. بنابراین هر نتیجه‌ای می‌تواند معادلات این گروه را برهم بزند و جای تیم‌های صدرنشین و قعرنشین را عوض کند. با این حال، قرمزها با روحیه‌ای که از 2 پیروزی قبلی خود کسب کرده‌اند، امیدوارند در این بازی حساس هم به برتری دست یابند. یحیی‌ گل‌محمدی بعد از بازی با التعاون، دلیل تغییرات در ترکیب تیمش را فشردگی مسابقات عنوان کرد و اینکه باید به بازیکنانش استراحت بدهد. با این استدلال ممکن است امروز هم شاهد تغییراتی در ترکیب اولیه پرسپولیس باشیم؛ به نظر می‌رسد حضور کمال کامیابی‌نیا قطعی است و در این میان باید دید احمد نوراللهی به ترکیب اصلی برمی‌گردد یا میلاد سرلک همچنان فیکس خواهد بود. ضمن اینکه احتمالاً محمدحسین کنعانی زادگان به جای سیدجلال حسینی در دفاع میانی بازی خواهد کرد. در سمت مقابل الدحیل که ولید رگراگی مراکشی را به عنوان سرمربی روی نیمکت خود دارد، تیمی پرقدرت است که از آن به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی آسیا نام برده می‌شود. این تیم که فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر به عنوان قهرمانی دست یافت، تیمی متمول است که در این فصل رامین رضاییان مدافع تیم ملی و بازیکن سابق پرسپولیس را هم به خدمت گرفته و بازی او برابر تیم سابقش یکی از جذابیت‌های این مسابقه است. تیم قطری از مهدی بن‌عطیه مراکشی مدافع سابق یوونتوس و بایرن مونیخ هم بهره می‌برد. البته بن عطیه در بازی قبل اخراج شد و مقابل پرسپولیس غایب است. گرچه مسئولان الدحیل معتقدند داور به اشتباه بن عطیه را اخراج کرده و با نامه‌ای رسمی به AFC خواستار بخشیدن محرومیت او شده‌اند. این تیم ستاره‌های دیگری هم در اختیار دارد که می‌توان از معزعلی، علی عفیف و محمد مونتاری نام برد. همچنین ادمیلسون جونیور و کریم بوضیاف 2 مهره کلیدی الدحیل که پیش از این به دلیل مصدومیت نتوانستند تیم شان را در لیگ قهرمانان همراهی کنند، آماده بازی با پرسپولیس شده‌اند. در سمت مقابل، پرسپولیس هم ستاره‌هایی مانند بشار رسن را دارد که کیفیت بالایی دارد و گل برتری قرمزها را در بازی قبل از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. ضمن اینکه وحید امیری و عیسی آل‌کثیر هم بازیکنانی هستند که یحیی روی آنها حساب کرده است. قرمزپوشان این شانس را دارند که در صورت پیروزی صعودشان را پیش از بازی پایانی قطعی کنند و بازی با الشارجه برای شان تشریفاتی شود. هرچند مساوی هم برای پرسپولیس نتیجه‌ بدی محسوب نمی‌شود. پرسپولیس که بازی رفت را 2-0 به الدحیل واگذار کرد، در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۸ نیز 2 بار مقابل این تیم قرار گرفت که بازی رفت را 1-0 باخت ولی بازی برگشت را 3-1 برد و به نیمه نهایی صعود کرد. البته الدحیل پیش از این با نام لخویا در رقابت‌ها شرکت می‌کرد و با این نام ۴ بار به مصاف پرسپولیس رفت که حاصل آن ۲ برد و یک تساوی و یک باخت برای پرسپولیس بود. گفتنی است در دیگر دیدار این گروه، التعاون و الشارجه از ساعت 21:30 با هم دیدار می‌کنند.
تیم نویدکیا بالاخره می‌برد؟
در بازی‌های گروه D، سپاهان هم از ساعت 18:30 در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه به مصاف العین امارات خواهد رفت. شاگردان محرم نویدکیا تاکنون نتوانسته‌اند نتایج خوبی بگیرند و 2 شکست متوالی 2-0 را برابر النصر عربستان تجربه کرده‌اند. در این شرایط سپاهان که با 3 امتیاز تیم سوم گروه است، بخت کمی برای صعود دارد. این تیم حالا باید مقابل العینی قرار بگیرد که با روزهای خوبش کیلومترها فاصله دارد. هدایت تیم اماراتی را پدرو امانوئل پرتغالی برعهده دارد. سپاهان در بازی رفت با سرمربیگری امیر قلعه نویی 4-0 العین را برد و اگر بتواند دوباره این تیم را شکست بدهد می‌تواند به صعود امیدوار بماند و البته به کمی شانس هم نیاز دارد تا نتایج موردنظرش در دیگر دیدارهای گروه رقم بخورد. در دیگر بازی این گروه، النصر که با 10 امتیاز در صدر قرار دارد از ساعت 21:30 مقابل السد قرار می‌گیرد که با 8 امتیاز در رده دوم است.
گفتنی است مجتبی توتونی، مربی سپاهان و دستیار محرم نویدکیا در نشست خبری پیش از دیدار برابر العین امارات گفت: «بازی با العین بسیار مهم است چون آخرین شانس ما برای صعود به مرحله بعد به شمار می‌رود. العین یکی از تیم‌های باکیفیت غرب آسیاست اما با نهایت احترام به دنبال کسب سه امتیاز هستیم چون اگر این اتفاق نیفتد، دیگر صعودی در کار نخواهد بود.»

نظر شما