شناسهٔ خبر: 42775187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


پرسپولیس- الدحیل؛ فینال صدرنشینی و صعود
در ادامه رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان آسیا امشب و از ساعت 22:30 پرسپولیس به مصاف تیم الدحیل قطر می‌رود و تیم سپاهان هم به مصاف العین امارات خواهد رفت.
گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حسابی شرایط پیچیده‌ای پیدا کرد. اکنون هر چهار تیم این گروه شانس صعود دارند. پرسپولیس که توانست دو بار تیم التعاون عربستان سعودی را شکست بدهد اکنون با 7 امتیاز در صدر جدول گروه است اما هنوز صعودش قطعی نشده و امشب یک مسابقه بسیار حساس با الدحیل قطر دارد. تیمی متمول که رامین رضائیان را هم در خدمت دارد. بازیکن اسبق پرسپولیس حالا مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد. شاگردان گل محمدی در صورت پیروزی شانس دارند که صعودشان را یک هفته مانده به پایان مسابقات قطعی کنند و بازی با الشارجه مسابقه تشریفاتی محسوب شود اما کار به این راحتی که روی کاغذ بیان می‌شود نیست. عبور از الدحیل می‌تواند کلید موفقیت‌های بعدی سرخپوشان در آسیا باشد.
در گروه D تیم سپاهان با محرم نویدکیا نتوانست نتایج خوبی در لیگ قهرمانان بگیرد و دو شکست متوالی حاصل سرمربیگری نویدکیا درآسیا بود. مربی که می‌گفتند از ژن سپاهان است اما واقعیت آن است که دنیای بازیکنی با دنیای مربیگری تفاوت‌های زیادی دارد. سپاهان حالا بخت‌اندکی برای صعود دارد ولی در دنیای فوتبال هیچ چیز غیرقابل پیش‌بینی نیست. العین حریف امشب سپاهان تیم قعرنشین گروه است که با روزهای خوبش کیلومترها فاصله دارد. سپاهان اگر بتواند العین را شکست بدهد می‌تواند به صعود امیدوار بماند و البته به کمی شانس هم نیاز دارد تا نتایج موردنظرش در دیگر دیدارهای گروه رقم بخورد.
پورتو برد، طارمی پنالتی گرفت
تیم پورتو در نخستین دیدارش در فصل جدید لیگ برتر پرتغال به پیروزی رسید. بامداد دیروز تیم پورتو موفق شد براگا را با نتیجه 3 بر یک از پیش‌رو بردارد. ابتدا کاسترو در دقیقه 20 برای تیم براگا گل زد. سپس سرجیو اولیورا در دقیقه 44 زننده گل تساوی‌بخش پورتو بود. آلکس تلکس، مدافع برزیلی پورتو هم دو گل تیمش را در دقایق 45 و 89 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.مهدی طارمی از دقیقه 87 این دیدار به جای کورونا،‌هافبک مکزیکی در ترکیب پورتو قرار گرفت. در صحنه گل سوم پورتو طارمی ضربه پنالتی را برای این تیم گرفت و تلکس این پنالتی را تبدیل به گل کرد.
نساجی در شهر دیگری به میدان می‌رود
باشگاه نساجی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تا زمان تغییر چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی به چمن طبیعی، در ورزشگاه دیگری در استان مازندران میزبان حریفان در مسابقات لیگ برتر خواهد بود.در این بیانیه آمده است: پیرو تماس‌های مکرر هواداران فهیم باشگاه نساجی مازندران بابت میزبانی مسابقات لیگ بیستم اعلام می‌دارد حسب مصوبه هیئت‌مدیره باشگاه تا آماده شدن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، قادر به میزبانی نخواهیم بود. نظر به اینکه از یکسو بازی در زمینی با چنین کیفیت نامناسب چمن مصنوعی احتمال مصدومیت بازیکنان را به نحو چشمگیری افزایش داده به انضمام صراحت سازمان محترم لیگ مبنی بر ممنوعیت برگزاری بازی‌ها در این زمین و از سوی دیگر در راستای لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاگر بودن مسابقات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، فرصتی برای تغییر چمن مصنوعی ورزشگاه شهید وطنی و تبدیل آن به چمن طبیعی به‌وجود آمده که حدود ۱۰ ماه تا یک سال زمان خواهد برد، باشگاه نساجی مازندران برآن است برای فصل جدید ورزشگاه دیگری را معرفی نماید.براین اساس به اطلاع عموم می‌رساند این باشگاه تا زمان آماده شدن زمین چمن طبیعی ورزشگاه شهید وطنی در هر ورزشگاه دیگری در استان مازندران که از چمن طبیعی برخوردار بوده و مورد تأیید سازمان لیگ باشد، آماده برگزاری مسابقات خود در لیگ بیستم خواهد بود.
بیت آشور به کلرادو راپیدز پیوست
استیون بیت آشور مدافع راست سابق تیم ملی به کلرادو راپیدز در لیگ
ام.ال.اس پیوست. بیت آشور که در زمره بهترین مدافعان راست لیگ ایالات متحده محسوب می‌شود، در انتقال تابستانی به تیم راپیدز که تیمی معروف در ایالت کلرادو ملحق شد.این تیم در رتبه ششم جدول ام ال اس قرار دارد و در آخرین بازی خود نیز توانست لی آنجلس گلکسی را شکست دهد. هدایت این تیم برعهده رابین فرانسر است که در تورنتو اف سی نیز علاقه ویژه‌ای به بیت آشور داشت.او فصل گذشته پیراهن تیم لس آنجلس را برتن داشت و شایعات زیادی پیرامون حضور او در ایران و بازی با پیراهن تراکتور شنیده می‌شد اما وی ترجیح داد که در آمریکا بماند.بیت آشور شش بازی ملی با پیراهن تیم ملی ایران انجام داد اما بعد از جام جهانی دیگر مورد توجه کارلوس کی‌روش و سپس مارک ویلموتس قرار نگرفت.

نظر شما