شناسهٔ خبر: 42645974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

موسوی در گفتگو با خبرگزاری موج:

دولت مکلف به ارائه گزارش عملکرد سالیانه خود به مجلس است/ ارائه گزارش از سوی دولت نباید مسئله سیاسی تلقی شود

موج نیوز

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بر ارائه گزارش عملکرد از سوی دولت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سید نظام الدین موسوی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به عدم ارائه گزارش سالیانه از سوی دولت، اظهار داشت: ممکن است تفاوت نگاهی میان مجلس و دولت وجود داشته باشد اما این امر در هیچ دوره ای مانع از اعمال قانون نمی شود.

وی تصریح کرد: ارائه گزارش عملکرد از سوی دولت به مجلس یک امر قانونی است لذا دولت مکلف به انجام این کار است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق آئین نامه داخلی مجلس، دولتی‌ها موظفند بر اساس برنامه‌ای که در جلسه رأی اعتماد اعلام کردند در مرداد هر سال عملکرد و برنامه‌های خود را به مجلس ارائه دهند و شورای نگهبان هم این موضوع را تأیید کرده است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه گزارش عملکرد از سوی دولت یک مسئله سیاسی نیست بلکه امری قانونی است و باید انجام شود.

موسوی با بیان اینکه  مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود همواره جلساتی را با مسوولین دولتی برگزار می کند، خاطرنشان کرد: اگر دولت گزارش عملکرد خود را به مجلس ندهد در واقع تخلف کرده است.

عضو کمیسیون اصل 90 در پایان افزود: آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره موضوع ارائه گزارش عملکرد سالانه دولت مجلس صراحت دارد و این موضوع کاری اختیاری نیست که دولت بخواهد از آن استنکاف کند.

نظر شما