شناسهٔ خبر: 42555487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نیکلاس مادورو خبر داد:

بازداشت يک جاسوس آمريکايي در ونزوئلا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که یک "جاسوس آمریکایی در حال جاسوسی از بزرگترین مجتمع پالایشگاهی در ونزوئلا بازداشت شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از فرانس پرس، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا از بازداشت یک جاسوسی آمریکایی در نزدیکی پالایشگاه‌های این کشور خبر داد.
بر اساس این گزارش، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد که یک "جاسوس آمریکایی در حال جاسوسی از بزرگترین مجتمع پالایشگاهی در ونزوئلا دستگیر شد، کشوری که با کمبود شدید سوخت مواجه است.
مادورو در یک سخنرانی که به صورت زنده از تلویزیون دولتی ونزوئلا پخش شد، گفت این مرد روز پنجشنبه در ایالت فالکون در شمال غربی ونزوئلا دستگیر شد، جایی که در آن در حال جاسوسی از پالایشگاه‌های آموآی و کاردون بود.
مادورو همچنین گفت آن‌ها "یک تفنگدار دریایی را دستگیر کردند که به عنوان یک تفنگدار در پایگاه‌های سیا در عراق خدمت کرده بود. " او افزود: "او در حالی دستگیر شد که تسلیحاتی خاص در اختیار داشت و او با حجم قابل توجهی پول نقد و حجم زیادی دلار و دیگر اقلام دستگیر شد. "
مادورو به جزییات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد، اما گفت این فرد بازداشت شده در زندان سخنانی را مطرح کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید فورا در ارتباط با این خبر اظهار نظر نکرده و به درخواست‌ها برای واکنش نشان دادن به این خبر نیز پاسخ ندادند.
آموآی و کاردون در مرکز پالایشگاهی پاراگوآنا واقع شده اند که ظرفیت پالایش 971 هزار بشکه نفت را در روز دارد. هر دو پالایشگاه طی سال‌های اخیر بار‌ها با قطع برق مواجه شده اند که مخالفان سوء مدیریت و عدم تعمیرات را علت آن می‌دانند.
خبر‌ها در ارتباط با بازداشت جاسوس آمریکایی پس از آن منتشر شد که دادگاهی در ونزوئلا ماه گذشته دو عضو نیرو‌های ویژه ارتش آمریکا را به سبب نقششان در تهاجم ناکام در ماه مه به 20 سال حبس محکوم کرد.
مادورو طی سخنانش در روز جمعه همچنین گفت طی روز‌های اخیر نیرو‌های امنیتی ونزوئلا یک توطئه برای انفجار در یک پالایشگاه نفتی دیگر به نام ال پالیتو در ایالت کارابوبو را خنثی کرده اند. او به جزییات این موضوع اشاره نکرد.

نظر شما