شناسهٔ خبر: 42443050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار کرمان:

اصل بر آموزش حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و شرکت حضوری دانش‌آموز در مدارس با تصمیم والدین است

استاندار کرمان گفت: بازگشایی مدارس اصل بر آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است، شرکت در کلاس‌های حضوری اجباری نیست و با تصمیم والدین است، اما تکلیف آموزشی دانش‌آموزان باید مشخص باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،محمدجواد فدائی در ستاد استانی مقابله با کرونا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان با بیان اینکه پنج اصل را مبنای بازگشایی مدارس قرار دادیم، عنوان کرد: آموزش و پرورش در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود، سلامت مردم و دانش‌آموزان اولویت‌ ما است و هر اقدام و فعالیتی با رعایت سلامت مردم، دانش‌آموز، دانشجو و کادر آموزشی باید باشد.
وی با تاکید بر اینکه آموزش حضوری ارجح بر آموزش مجازی است، ادامه داد: در آموزش حضوری امکان تعامل خوب دانش‌آموز و معلم، نظارت معلم بر نحوه آموزش، امکان گفتگو و مذاکره و پرسش و پاسخ، تاثیرگذاری رفتار معلم و نحوه تدریس و جنبه پرورشی آن نیز وجود دارد.
فدائی افزود: دولت و آموزش و پرورش موظف است امکانات دسترسی به آموزش حضوری و مجازی را فراهم کند و در نهایت اولیا و والدین دانش‌آموزان مجاز بر تصمیم‌گیری برای نحوه آموزش فرزندنشان هستند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: آموزش حضوری در همه مدارس دایر است، اما هیچ اجباری در این آموزش حضوری وجود ندارد و والدین تصمیم می‌گیرند که فرزندانشان در این آموزش حضوری که با رعایت شرایط لازم از جمله ضدعفونی، فاصله‌گذاری و غیره است، حضور یابند یا خیر.
وی با تاکید بر اینکه تکلیف آموزش دانش‌آموزان باید مشخص باشد، ابراز داشت: اگر دانش‌آموزان در آموزش حضوری مدارس شرکت نکردند با تعامل والدین و مدارس، جایگزین آموزش مجازی آنلاین یا آفلاین را باید داشته باشند و در حقیقت دانش‌آموزش نباید در آموزش بلاتکلیف باشند.
فدائی تصریح کرد: در خیلی از نقاط از جمله روستاها و نقاط کم جمعیت، آموزش حضوری به راحتی قابل برگزاری است و مواردی که ازدحام دانش‌آموز در کلاس را داریم با دستورالعمل‌های دیده شده‌ می‌توان برنامه‌ریزی کرد.
استاندار کرمان افزود: بنابراین در خصوص بازگشایی مدارس اصل بر آموزش حضوری با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی است که برای تحقق آن دانش‌آموزان در گروه‌هایی دسته‌بندی می‌شوند و در کلاس حداقل فاصله یک متر میان دانش‌آموزان باید اجرا گردد.
وی افزود: شرکت در کلاس‌های حضوری اجباری نیست و با تصمیم والدین است، اما اگر دانش‌آموزی در کلاس‌های حضوری شرکت نکرد، تکلیف آموزشی آن فرد باید مشخص باشد و والدین با مدیران و مسئولان مدرسه به توافق برسند.
فدائی گفت: از انجمن اولیا و مربیان نیز خواسته‌ایم تا برای اجرای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس همکاری داشته باشند و اداره کل بازرسی استانداری کرمان با مشورت دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان، پلیس راهور، شهرداری و دفتر فنی استانداری، سرویس‌دهی دانش‌آموزان را مشخص کنند.
طی تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، با برگزاری جشنواره فیلم کرمان از 30 شهریور تا دوم مهر و آزمون‌های شرکت فولاد بوتیا و تامین اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موافقت شد.
همچنین مقرر شد تا نواقصی از جمله آنتن‌دهی تلفن‌های همراه، سرعت اینترنت، کمبود معلم و غیره در شهرستان‌ها به صورت موردی پیگیری و حل شود.  
با توجه به مصوبات قبلی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز مقرر گردید دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اعتباری را از محل اعتبارات شرکت‌های بزرگ جهت مقابله با بیماری کرونا در اختیار شرکت آب و فاضلاب استان برای انجام طرح‌های مقابله با کرونا به ویژه تامین آب بهداشتی قرار دهد و فرمانداری کرمان نیز بر انجام این هزینه‌ها نظارت کند.

نظر شما