شناسهٔ خبر: 4243021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

خامسان در گفتگو با مهر:

۱۶۹ هزار نفر از خدمات نوروزی هلال احمر خراسان جنوبی بهره مند شدند

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۶۹ هزار و ۴۱۴ نفر از خدمات پست های نوروزی هلال احمر استان بهره مند شده اند.

صاحب‌خبر -

جواد خامسان در گفتگو با مهر، با اشاره به امدادرسانی به ۱۸ حادثه طی روز گذشته در جاده های استان بیان داشت: به ۶۹ حادثه دیده توسط امدادگران و نجاتگران کمک رسانی شده است.

 وی با بیان اینکه بیشتر حوادث روز گذشته به دلیل گرفتاری در سیلاب بوده است، بیان کرد: ۱۹ تیم امدادی به همراه ۶۴ امدادگر و نجاتگر برای امداد رسانی اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: در روز گذشته توسط امدادگران هلال احمر استان ۲۶ نفر از مسافران در راه مانده اسکان داده شدند.

 خدمات رسانی به ۵۶۱ حادثه دیده توسط هلال احمر استان

وی به آمار خدمات رسانی از ابتدای طرح نوروزی(۲۵ اسفند ماه) تا امروز نیز اشاره کرد و افزود: طی این مدت ۱۰۸ حادثه امداد رسانی شده که ۵۶۱ حادثه دیده از خدمات هلال احمر بهره مند شدند.

خامسان تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۱۱۵ تیم عملیاتی در قالب ۳۶۷ نفر امدادگر و نجاتگر به عملیات ها اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت:۲۴۹ مسافر در چادرهای این جمعیت اسکان موقت داده شده اند.

خامسان با اشاره به بازدید کارشناسان ستادی هلال احمر استان از پست های نوروزی گفت: تا کنون یک نوبت بازدید از تمامی پست های هلال احمر استان انجام شده و امروز نیز با حضور معاون سیاسی استاندار و فرماندار بیرجند از پست های نوروزی هلال احمر در شهرستان بیرجند بازدید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز و تا نیمه نخست فروردین امسال ادامه دارد، اظهارداشت: در این طرح ۲۶ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی فعال و در حالت آماده باش است.

به گفته وی در این مدت دو هزار نفر در پست‌های ثابت، ۳۰۰ نفر در پست‌های سیار و ۸۰ نفر نیز در پست‌های موقت در مسیرهای مختلف پاسخ‌گوی متقاضیان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: امدادگران هلال احمر از طریق ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۱۴ دستگاه ست نجات به مسافران خدمات دهی می کنند.

خامسان با اشاره به فعالیت ۲۵ پایگاه راهنمای مسافران نوروزی در استان نیز گفت: در این پایگاه‌ها یک هزار و ۲۹۶ نفر از جوانان فعال جمعیت هلال‌احمر، خدمات لازم را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

نظر شما