شناسهٔ خبر: 42179514 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

امیر حاتمی در روسیه: تقویت همکاری‌های تهران - مسکو ضروری است

وزیر دفاع در دیدار با همتای روسی خود، تاکید کرد: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و به‌طور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی آمریکا، اظهار داشت: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دیدارها و رایزنی‌های هر دو کشور در سطوح عالی به‌طور مرتب و رضایت بخش در جریان است گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال‌های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه‌گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را شروع کرده‌اند.
وزیر دفاع تصریح کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان امنیت ملل و رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا درخصوص تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، یکبار دیگر ضمن اینکه شکست بزرگی را برای آمریکا و متحدین منطقه‌ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با سیاست‌های خصمانه و غلط را نشان داد.
امیر حاتمی با بیان پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها گفت: این اقدام کشورهای عضو برجام ضربه محکم دیگری بر زیاده‌خواهی‌های آمریکا بوده است. امیر سرتیپ حاتمی گفت: اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه‌ای انتخاب کرده‌اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا، صلح و ثبات و امنیت را در منطقه به‌وجود آورد.
امیر حاتمی از همتای روس
برای سفر به ایران دعوت کرد
وزیر دفاع کشورمان در این دیدار از همتای روس خود به صورت رسمی دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
شایگو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با تاکید بر تداوم مذاکرات تنگاتنگ بر تعاملات آینده به‌صورت عملیانی تاکید کرد و از تمایل خود برای سفر به ایران گفت. سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین المللی دارند.
سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه، رو به توسعه است.
سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاری‌های منطقه‌ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.
به گزارش فارس، گفتنی است در پایان این دیدار امیر حاتمی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

برچسب‌ها:

نظر شما