شناسهٔ خبر: 42119134 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کاپیتان نکو در مسیر فرانچیچ و فرکی؛

پرواز نکونام در فولاد آره‌نا(تصاویر)

جواد نکونام با برتری خانگی مقابل تراکتور تبریز تیمش را به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در آخرین هفته از مسابقات لیگ نوزدهم تیم فولاد خوزستان در بازی حساس از تراکتور تبریز میزبانی کرد که طی 7 بازی قبلی خود شکستی را تجربه نکرده بود. فولاد موفق شد در این بازی حساس با هدایت جواد نکونام با نتیجه یک بر صفر تراکتور که پیش از کرونا حتی مدعی عنوان قهرمانی بود را از پیش رو بردارد و 51 امتیازی شود.

فولاد در بازی خانگی با گل عارف آقاسی پس از اینکه در دقیقه 7 به گل رسیده بود توانست برای نزدیک به 90 دقیقه از نتیجه بازی دفاع کند تا با یک امتیاز بیشتر از شاگردان ساکت الهامی رتبه سوم جدول رده بندی را به دست آورده و خود را به عنوان نماینده جدید فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا معرفی کنند.

نکونام که در 40 سالگی موفق شد به افتخار بزرگی روی نیمکت فولاد دست پیدا کند در پایان بازی که استادیوم فولاد آرنا خالی از تماشاگران پرشور این تیم بود روی دستان شاگردانش به هوا پرتاب شد تا لحظات دیدنی را در کنار بازیکنانش تجربه کند. سرمربی که از سال گذشته هدایت قرمزپوشان را در دست داشته توانست در کنار سرمربیان مطرح و بالاتر از تیم‌هایی مانند تراکتور، شهرخودرو و سپاهان در حال حاضر سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست بیاورد.

13

15

نکونام که کارش در مربیگری را با دستیاری کارلوس کی‌روش شروع کرده بود، سه سال قبل نخستین تجربه سرمربیگری را در خونه به خونه بابل به دست آورد ولی در نیم‌فصل لیگ یک از هدایت این تیم استعفا داد تا راهی نساجی مازندران شود و در پایان مسابقات طلسم ناکامی‌های این تیم را بشکند و افتخار مهمی با صعود نساجی به لیگ برتر به دست آورد. نکونام می‌تواند با فولاد سومین حضور این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند؛ پیش از او حسین فرکی و ملادن فرانچیچ سرمربیانی بودند که این تیم را به لیگ قهرمانان سوق داده بودند.

کاپیتان سابق تیم ملی که فصل گذشته نتایج خوبی با نساجی به دست آورده بود، پس از دو استعفای پیاپی در نهایت نیم‌فصل لیگ هجدهم به پایان کارش با قائم‌شهری‌ها رسید و تا پایان لیگ برتر سرمربی تیمی را برعهده نگرفت. نکونام در حالی امشب تراکتور را شکست داد و آنها را در رتبه چهارم جدول رده بندی نگه داشت که پیش از امضای قرارداد دو ساله با فولاد زمزمه‌هایی مبنی بر حضورش روی نیمکت تراکتور هم مطرح شده بود.

12

14

سرمربی جوان فولاد اکنون باید منتظر نتایج بازی‌های جام حذفی باشد. با توجه به حضور پرسپولیس، استقلال تهران و تراکتور تبریز به عنوان تیم‌های اول تا سوم لیگ نوزدهم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی قهرمانی هر یک از آنها سرنوشت حضور مستقیم یا غیر مستقیم فولاد در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را مشخص خواهد کرد. 

اگه تراکتور قهرمان شود، آن زمان سهمیه غیرمستقیم به استقلال و فولاد تعلق خواهد گرفت. اگر تیم‌های استقلال و پرسپولیس قهرمان جام حذفی شوند آن زمان فولاد سهمیه مستقیم دارد و تراکتور به پلی آف می‌رود. همچنین اگر نفت مسجد سلیمان بتواند در جام حذفی به جام قهرمانی برسد آن زمان پرسپولیس به عنوان قهرمانی لیگ مستقیما به دور گروهی می‌رود و تیم‌های استقلال و فولاد در پلی آف شرکت خواهند کرد.

16

نظر شما