شناسهٔ خبر: 4205284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در کهگیلویه و بویراحمد/

بسترهای لازم برای میزبانی مناسب ازمسافران نوروزی مهیاست

یاسوج- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسترهای لازم برای میزبانی مناسب از مسافران نوروزی مهیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمود باقری بعدازظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان افزود: میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان، برنامه های گسترده ای را برای اسقبال از مهمانان نوروزی پیش بینی کرده است.

وی بیان کرد: این استان با داشتن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، دو هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، ۷۵۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی زمینه خوبی برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری در کشور دارد.

باقری اظهار داشت: مواهب طبیعی زیبا و چشم نواز استان ظرفیتی بزرگ برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به رشد سالانه ورود گردشگر به این استان اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز گذشته بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ نفر مسافر و گردشگر در استان اسکان داده شدند.

وی معرفی جاذبه های طبیعی این استان را یکی از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: پنج فیلم در راستای جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم کهگیلویه وبویراحمد تهیه و تدوین شده است که در آینده نزدیک از این فیلم‌ها رونمایی می‌شود.

باقری همچنین به اقدامات انجام شده در بخش صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۳۵ روستا در کهگیلویه وبویراحمد طی سال اخیر تحت آموزش صنایع‌دستی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تقویت هنرمندان صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال، یک میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق مهر رضا به متقاضیان پرداخت شد.

نظر شما