شناسهٔ خبر: 4166135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رئیس جمهور اعلام کرد:

کاهش 20 واحدی تورم در یک سال

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،حسن روحانی در مراسم افتتاح فاز 12 افزود: به اعتقاد من افتتاح این فاز پیامی برای جهانیان است که ملت ایران اگر تصمیم بگیرد که کار ی انجام دهد هیچ قدرتی مانع او نیست .
وی با تبریک افتتاح این فاز به همه صنعت گران پرتلاش در عرصه نفت افزود : گاز در واقع سوخت پاکی است و ما در سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودیم اما امسال مشکلات کم شد زیرا این فاز وارد مدار شدو توانستیم تولید گاز را به 100 میلیون متر مکعب برسانیم.
رئیس جمهور گفت: دولت مصصم است تا پایان دوره کاری با تکمیل همه فازهای در دست اجرا آنها را بهره برداری کند.
روحانی افزود: ما امروز ملی شدن صنعت نفت را حس می کنیم و به خوبی به دنیا نشان دادیم که صنعت ما به معنی واقعی ملی است و این کار بزرگ افتخاری برای ملت و دولت است و برای کسانی که در مسیر خودباوری و اقتصاد دانش بنیان گام بر می دارند.
رییس جمهور گفت: این دولت عملا به اقتصاد مقاومتی پایبند است و فاز 12 تجلی اقتصاد مقاومتی است.
روحانی در خصوص مذاکرات ایران با گروه 5 به اضافه یک هم گفت : ما به همه مذاکره کنندگان با ایران می گوییم تحریم باعث مذاکره نشده است و اگر ما در مذاکره به نتیجه برسیم به نفع ایران و منطقه است.
رییس جمهور افزود: به دنیا اعلام می کنیم دوران تحریم از طریق فشار به پایان رسیده است. 

کاهش 20 واحدی تورم در یک سال
روحانی افزود: موقعی که پارسال اعلام شد که از تورم 34.7 در پایان اسفند 92 ما در اسفند 93 به 25 درصد می رسیم خیلی ها به من نامه نوشتند، از مجلس شورای اسلامی و دانشگاه ها که چرا عدد اعلام کردید،  این کار امکان پذیر نیست و یک دولت در شرایط تحریم نمی تواند ظرف یک سال 10 واحد درصد تورم را  کاهش دهد.
رئیس جمهور گفت: خدا را شکر گزاریم که در اسفند 93 هستیم و  نه 10 واحد، بلکه 20 واحد درصد، تورم را کاهش دادیم از 35 امروز به حدود 15.2 طبق مرکز آمار 15.8  بانک مرکزی؛  به هر حال ما امروز زیر 16 هستیم وتوانستیم  20 واحد درصد در طول یک سال تورم را مهار کنیم.

. انتهای پیام /*

نظر شما