شناسهٔ خبر: 41638989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

درخشش خیران آذربایجان‌شرقی

صاحب‌خبر -

 

 

خیران آذربایجان شرقی در روزهای کرونایی به هموطنان‌شان یاری رساندند و بدون اینکه کوچک‌ترین رد پایی از خود به جا بگذارند، به دست نهادهای حمایتی، حسینیه‌ها، مساجد و هیات‌های عزاداری ده‌ها میلیارد تومان در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به اقشار نیازمند و کم درآمد کمک کردند.

خیران آذربایجان شرقی حامی نیازمندان و محرومان
در همین رابطه استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مشارکت مردم و خیران استان در طرح کمک مومنانه، گفت: شکست کرونا با روحیه ایثار و فداکاری دفاع مقدس ممکن می‌شود .
محمدرضا پورمحمدی با اشاره به مشارکت اقشار مختلف مردم و خیران استان در حمایت معیشتی از اقشار محروم و کم‌درآمد، اظهار داشت: وضعیت فعلی کشور و به خصوص آذربایجان شرقی و تبریز، تداعی‌گر روحیه ایثار و فداکاری ایام دفاع مقدس است.
وی گفت: انتظار داریم که کمک های مردمی تا عادی شدن شرایط، استمرار داشته باشد و دولت نیز نهایت تلاش خود را برای اعطای تسهیلات حمایتی و حمایت از اقشار نیازمند ادامه خواهد داد.

۵۰ درصد هزینه‌های بهزیستی آذربایجان‎‌شرقی را خیران تامین می‌کنند
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: ۵۰ درصد از مجموع هزینه‌های این نهاد از طریق خیرین و نیکوکاران استان تامین می‌شود.
فرگل صحاف افزود: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های موفق در جلب کمک‌های مردمی و بهره‌مندی از امکانات خیرین است که در این زمینه قدردان حمایت‌های مردم استان و خیّرین در حمایت از اقشار نیازمند و آسیب پذیر هستیم.
وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی، اظهار داشت: در این راستا با صدور مجوز  فعالیت برای ۱۵۵ مرکز خصوصی در سال گذشته، تعداد مراکز زیرنظر این اداره کل به یکهزار و ۷۰۰ مرکز رسیده و از این طریق برای بیش از ۱۲ هزار نفر نیز اشتغالزایی شده است.
صحاف از واگذاری ۸۵ درصد خدمات مربوط به امور زنان سرپرست خانوار به بخش خصوصی در آذربایجان شرقی خبر داد و اضافه کرد: پرداخت مستمری ماهانه، اعطای تسهیلات اشتغال با وام‌های کم بهره، کمک‌های بلاعوض و دریافت بیمه تامین اجتماعی از جمله خدمات بهزیستی به زنان سرپرست خانوار است.
به گفته وی سال گذشته حدود ۳ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار آذربایجان شرقی بیمه تامین اجتماعی شدند.
صحاف برقراری مستمری برای  ۱۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزستی آذربایجان شرقی را از اقدامات این اداره کل بیان و اضافه کرد: ۱۱ درصد از افراد تحت پوشش نیز در نوبت هستند و ما پیگیر برقراری مستمری آنها هستیم.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۷۶ هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی بوده و از این تعداد برای حدود ۵۳ هزار معلول ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود.

۷۱ درصد بودجه کمیته امداد آذربایجان شرقی مبتنی بر کمک های مردمی است
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این خصوص با بیان اینکه در سال جاری ۷۱ درصد از بودجه کمیته امداد استان مبتنی بر کمک‌های مردمی تعریف شده است، گفت: تلاش داریم در سال‌های آتی از بودجه دولتی بی نیاز شده و فقر را با کمک های مردمی مدیریت کنیم.
محمد کلامی با اشاره به تاثیر کرونا بر معیشت قشر مشتضعف جامعه گفت: کرونا علاوه بر تهدید سلامت، به اشتغال خانواده‌های محروم نیز آسیب رساند و مراجعات به کمیته امداد را افزایش داد.
وی اظهار کرد: موفقیت‌های ارزنده کمیته امداد در عرصه محرومیت زدایی مرهون هماهنگی و همدلی مدیران و دستگاه های اجرایی استان است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی تاکید کرد: بصورت موثر و مستمر در کنار خانواده‌های آسیب پذیر هستیم تا از این شرایط سخت اقتصادی سال ۹۹ به سلامت عبور کنیم.
وی همچنین با اشاره به برگزاری مرحله دوم رزمایش «ایران همدل» در آستانه عید سعید قربان در استان افزود: پیرو بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر شکل‌گیری «نهضت تعاون و احسان» و تداوم رزمایش همدلی و نهضت کمک مومنانه، این پویش مردمی برای دستگیری از نیازمندان ادامه می یابد.
کلامی با اشاره به اینکه مرحله اول رزمایش ایران همدل در ماه مبارک رمضان و همزمان با اوج شیوع ویروس کرونا، برگزار شد، از مردم خیر و نیک اندیش استان خواست با شرکت در این پویش بار دیگر حماسه ای از جنس نوع دوستی خلق کنند.
وی ادامه داد: در مرحله اول این رزمایش با همت مردم و همراهی مسئولان استان ۹۰ هزار بسته غذایی و ۱۶۷ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۲۵ میلیارد تومان به نیازمندان سراسر استان و آسیب دیدگان از بحران کرونا اهدا شد.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ۷۸ هزار و ۶۶ خانوار در سراسر آذربایجان شرقی زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۵۹ هزار و ۳۷۶ خانوار از این جمعیت مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند و بقیه خانوارها به شکل تک یا چند خدمتی زیرحمایت قرار دارند./ایرنا

نظر شما