شناسهٔ خبر: 41626310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس یازدهم:

کاروان کربلا نمادی از عرصه هنر عاشقان والای حسینی است

موج نیوز

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاروان کربلا نمادی از عرصه هنر عاشقان والای حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی در جمع اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر اظهار کرد: کاروان کربلا نمادی از یک نمایش کامل با تمام ظرافت ها است.

وی گفت: گستره فعالیت های فرهنگی متعدد است و مسئولان نیازمند فهم و ظرافت های هنری هستند.

این مقام ارشد شهرستان قرآن کریم را اوج هنرو زیبایی خواند و افزود: هنر هفتم در قصص قرآن کریم نهایت زیبایی و جذابیت جلوه پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: هنر قالبی است برای بیان مطلوبات بشر و ابزاری است که هم در خدمت مفاهیم تقوایی قرار می گیرد یا بالعکس می تواند در خدمت ابتذال قرار گیرد و یک هنرمند می تواند با استفاده از هنر باعث تعالی و رشد شود یا دچار انحراف و سقوط گردد.

این مقام ارشد شهرستان با توجه به اینکه مساله اصلی جامعه اقتصاد و معیشت است ابراز کرد: بشریت با برطرف شدن مساله معیشت  در می یابد که خلاهای دیگری نیز داردکه به دنبال یافتن کمبودها و نقصهای خود است که یکی از آنها وجود هنر در زندگی است.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس یازدهم در پایان در بحث نمایش های آیینی و مذهبی شهرستان یادآور شد: کاروان کربلا یک نماد از عرصه هنر والای عاشقان حسینی است که ظرفیت بالای هنر و هنرمند را در شهرستان خمینی شهر نمودار می سازد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: شهرستانی که پرتراکم ترین شهر بعد ازشهر کرج است طراز آن از لحاظ پتانسیل های فرهنگی و هنری به دلیل وجود برخی کاستی ها و کم کاری ها  نتوانسته در سطح اول کشوری قرار گیرد.

سید محمد حسین محمدی با اشاره به این موضوع که برخی قوانین نیازمند اصلاح است، ادامه داد: در برخی موارد با خلا قانونی روبرو هستیم.

وی در ادامه مطلب برخی ورودهای خطر آفرین که از سوی دشمن صورت می پذیرد را به موریانه تشبیه کرد و گفت: امروزه جامعه و مسئولان باید فرهنگ‌را به عنوان اصلی ترین اولویت اساسی  امور خود قرار دهند.

نماینده مردم خمینی شهر

نظر شما