شناسهٔ خبر: 41610410 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آمریکایی‌ها از راهزنی دریایی به هوایی رسیده اند

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در سوریه، گفت: آمریکایی‌ها از راهزنی دریایی به هوایی رسیده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آقای سید عباس موسوی امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران، درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در سوریه، تصریح کرد:آمریکایی‌ها انواع راهزنی‌ها امتحان را می‌کنند و از راهزنی دریایی به هوایی رسیده اند، اقدام آن‌ها علیه هواپیمای مسافربری ماهان بسیار خطرناک بود.
 
<div id="video-display-embed-code_302799" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/798468/302799?width=400&height=300"></script></div>

ثمرات سفر اخیر آقای ظریف به روسیه در آینده مشخص خواهد شد

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر اخیر آقای ظریف به روسیه هم گفت: ثمرات این سفر در آینده مشخص خواهد شد.

آقای موسوی در آغاز نشست خبری با تبریک عید سعید قربان و روز عرفه به مسلمانان جهان و همچنین با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد تصریح کرد: آخرین حربه رژیم بعث استفاده از وطن فروشان و منافقین بود البته کاری از پیش نبردند و مردم آن خطه دلاوری‌هایی نشان دادند که در تاریخ ثبت است.

وی ادامه داد: گروهک پیر و فرتوت منافقین نه آن موقع و نه الان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند. حمایت‌های گذشته و فعلی برخی از کشور‌ها از آنان را هم مردم ایران فراموش نمی‌کنند.

اقای موسوی همچنین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به روسیه گفت: آقای ظریف از طریق یک تماس تلفنی امن حدود یک ساعت گفتگوی تلفنی داشتند که ثمراتش مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه آقای ظریف سفری هم به عراق و اقلیم کردستان داشتند و مذاکرات خیلی خوبی هم انجام شد اظهار داشت: بعد از سفر آقای ظریف به عراق، نخست وزیر جدید عراق به ایران آمد که امیدواریم خیر و برکاتش به مردم ایران برسد.

آقای موسوی با تاکید بر اینکه از نیرو‌های مسلح و قوه قضائیه برای پاسخگویی به اقدام تروریستی آمریکایی‌ها کمک می‌گیریم، گفت: منتظریم گزارش نهایی به دست ما برسد تا اقدامات حقوقی و سایر اقدامات را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه درباره برنامه حزب دموکرات آمریکا در انتخابات پیش روی کشورشان، گفت: این مسئله داخلی آمریکاست و جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته دیده که چه در دولت دموکرات و چه جمهوری خواه اقدامات خصمانه علیه ایران وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به اقدامات و رویکرد عملی آمریکایی‌ها نگاه می‌کند و نه حرف‌های آنها، حساب ویژه بر سر اینکه چه دولتی در آمریکا بر سر کار باشد، حساب باز نکرده ایم.

آقای موسوی همچنین درباره بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی گفت: فرانسه تکنولوژی خوانش جعبه سیاه را دارد و خواندن اطلاعات با حضور طرف‌های ذی نفع خواهد بود و امکان سوء استفاده از اطلاعات از راه غیر رسمی وجود ندارد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه، موضوع برجام و تمدید تحریم تسلیحاتی را از محور‌های رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به مسکو اعلام کرد.

آقای موسوی در ادامه نشست خبری، درباره سفر آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به روسیه، اظهار داشت: برجام و تمدید تحریم تسلیحاتی از محور‌های این سفر بود، موضوعات دوجانبه هم از جمله قراداد دو جانبه نیز از محور‌های این دیدار بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره راهزنی کره جنوبی از پول‌های ایران، هم گفت: در تهران و هم در سئول گفته ایم، این اقدام خلاف روابط دوستانه تهران و سئول است، از آن‌ها خواستیم اراده شخص ثالث را در این رابطه دخالت ندهند.

آقای موسوی، با بیان اینکه کره جنوبی به تعهداتش پایبند باشد و استقلال خود را به ملت ایران نشان دهد، تصریح کرد: خواست ما این است که بدون دخالت کشور ثالث پول‌های ملت ایران را که برای مقابله با کرونا به آن‌ها نیاز داریم، برگردانند.
 
آمریکایی‌ها همه قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند

سخنگوی وزارت خارجه، گفت: آمریکایی‌ها برای مقابله با مردم ایران همه قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند؛ آن‌ها کسانی هستند که قهرمان ملی مبارزه با تروریسم را ترور کردند.

آقای سید عباس موسوی در ادامه نشست خبری، درباره سفر برایان هوک به کشور‌های منطقه و ادعای ایستادن در کنار مردم ایران، افزود: درباره ملاقات‌هایی که انجام می‌دهد بر آن‌ها حرجی نیست، درباره ادعای مضحکی که گفته، کنار مردم ایران ایستاده، باید بگویم رئیس جمهور آمریکا با تمام توان علیه مردم ایران ایستاده است.

آقای موسوی با اشاره به انواع اقدامات آمریکا علیه ایران و کشته شدن کودکان بیمار به دلیل تحریم‌های دارویی آمریکا، تصریح کرد: آمریکایی‌ها برای مقابله با مردم ایران همه قوانین بین المللی را زیر پا می‌گذارند، آن‌ها کسانی هستند که قهرمان ملی مبارزه با تروریسم را ترور کردند، بنابراین خیلی به این حرف‌های آن‌ها توجه نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین درباره ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه اجازه حضور ایران در مرز‌های سرزمین‌های اشغالی را نمی‌دهد، گفت: حضور ایران در سوریه به درخواست دولت سوریه و مستشاری است، صهیونیست‌ها در جایگاهی نیستند که به جمهوری اسلامی ایران بگویند کجا و به چه نحوی حضور داشته باشد.

نظر شما