شناسهٔ خبر: 41563337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه‌اندازی صندوق پژوهش همدان با حضور معاون رییس‌جمهوری

همدان- ایرنا- صندوق پژوهش و نوآوری پارک علم و فناوری همدان روز شنبه در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان راه‌اندازی شد.

صاحب‌خبر -

رییس پارک علم و فناوری همدان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌اندازی این صندوق در نظر گرفته شده است که تسهیلاتی با سود چهار درصد در اختیار پژوهشگران، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

محمدحسن مرادی با اشاره به اینکه مجوز این صندوق به تازگی صادر شده است، اظهار داشت: این صندوق هشت سهامدار دارد و بر اساس توافق صورت گرفته سهامداران تاکنون پنج میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این صندوق واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: در کنار راه اندازی این صندوق، توسعه صادرات و استفاده از ظرفیت شتاب‌دهنده از مهمترین اولویت های پارک علم و فناوری همدان است.

مرادی اضافه کرد: در بخش شتاب دهنده‌های تقاضا محور با چند شرکت معتبر کشوری مذاکراتی شده تا تولیدات خود را به همدان انتقال دهند و واحدهای فناور مرتبط با آن در این استان تقویت شود.

رییس پارک علم و فناوری همدان ادامه داد: این شتاب دهنده‌ها بیشتر در زمینه تولید قطعات خودرو و شوینده‌های بهداشتی فعالیت دارند.

بر اساس آخرین آمار، ۲۴۴ واحد فناور در استان همدان فعالیت می‌کنند که ۵۸ واحد آن متعلق به دانشگاه بوعلی‌ سینا و ۱۳ واحد دیگر زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان به منظور بهره‌برداری از چند طرح علمی و عمرانی روز شنبه وارد همدان شد.

نظر شما