شناسهٔ خبر: 41387198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار قم مطرح کرد؛

تعامل، راهکار اصلی مقابله با آسیب‌های اجتماعی

موج نیوز

استاندار قم گفت: راهکار برون رفت از بحران‌های اجتماعی و کاهش آسیب به خانواده‌ها هم‌افزایی و تعامل همه جانبه بین گروه‌های مختلف در جامعه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه با مدیران اداره کل بهزیستی ، که همزمان با هفته بهزیستی در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به طرح‌های مرتبط با خدمات اجتماعی، اظهار کرد: این طرح‌ها در راستای اسناد بالادستی و شورای عالی اجتماعی کشور بوده و باید در زمینه آن اقدامات جامع صورت گیرد.

استاندار قم مصوبات شورای عالی اجتماعی کشور را مورد توجه و عنایت مقام معظم رهبری دانست و افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور توجه و تاکیدات مهمی برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی قم دارند و بر این اساس سال‌های گذشته سند تحول فرهنگی اجتماعی استان قم تدوین‌شده است.

سرمست با اشاره به اقدامات و مأموریت‌های گسترده سازمان بهزیستی، اضافه کرد: در حوزه پیشگیری و درمان مسائل و آسیب‌های اجتماعی، در کنار دستگاه‌های دولتی، نیاز به حضور تشکل‌های مردمی و  سازمان‌های مردم نهاد امری بدیهی است.

وی ادامه داد: زیستن و همزیستی به سبک زندگی و نحوه تعاملات گروهی مرتبط است و باید الگوگیری از متن جامعه با استفاده از تشکل‌های مردمی در دستور کار مدیران قرار گیرد که در این راستا مراکز ارائه خدمات اجتماعی مثبت زندگی نقش بالایی در الگودهی و الگوپذیری از جامعه را دارند.

استاندار قم اهمیت کاهش فشارهای روزمره بر بنیان خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: ترویج مثبت اندیشی در شرایط کنونی جامعه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و بویژه این مهم باید در مورد اقشار ضعیف جامعه که با محرومیت، معلولت و کمبود روبرو هستند بیش از دیگر اقشار مورد توجه باشد.

 

نظر شما