شناسهٔ خبر: 41280587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

درخواست ائتلاف الفتح از دولت عراق برای شکایت از آمریکا به دلیل ترور ابومهدی المهندس

صاحب‌خبر -

شفقنا- ائتلاف الفتح از دولت عراق خواست شکایتی را علیه آمریکا در خصوص ترور ابومهدی المهندس، نائب رئیس تشکیلات حشد شعبی ارائه دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از روسیا الیوم، ائتلاف الفتح که هادی العامری، رهبری آن را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: ما آنچه را که در سازمان ملل در محکوم کردن آمریکا از سوی شورای حقوق بشر به دلیل استفاده از پهپادها در ترور شهید قاسم سلیمانی مطرح می‌شود، دنبال می‌کنیم. این مسئله اقدامی مثبت است و از سازمان ملل امید داریم که مواضع شجاعانه‌تری را برای پایان دادن به زیاده‌روی‌های آمریکا در نقض حاکمیت کشورها و انجام عملیات خصمانه مکرر اتخاذ کند.

در ادامه بیانیه آمده است: دولت عراق باید در ارائه شکایتی رسمی به سازمان ملل به همراه شواهد، سریعتر عمل کند و در این شکایت خواهان محکوم کردن آمریکا به دلیل ترور شهید ابومهدی المهندس و دیگر شخصیت‌های عراقی با پهپادها و نقض حاکمیت ملی عراق شود.

ائتلاف الفتح از پارلمان نیز خواست تا کمیته‌ای از میان دو کمیسیون روابط خارجه و دادگستری را برای پیگیری اقدامات دولت و شکایت به سازمان ملل تشکیل دهد.

این ائتلاف دولت را مسئول هرگونه کوتاه آمدن در حق خون‌های پاک ریخته شده عراقی‌ها که عاملی در دفاع از حاکمیت و شکست دشمنان وطن بودند، دانست.

اصل خبر را در روسیا الیوم می‌توانید ببینید.

برچسب‌ها:

نظر شما