شناسهٔ خبر: 41247853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واژه‌ای که دشمن با تکرار آن به دنبال ضربه به عفاف و حجاب است/زن ستون عاطفی خانواده است

سرپرست مدرسه علمیه خواهران کوثر خرمشهر گفت: اگر به دنبال جامعه آزاد و سالم هستیم به جای استفاده از روش‌های انحرافی همچون عادی سازی جاذبه‌های زن در جامعه، باید به دنبال فراهم کردن بستری برای رشد فکری و اجتماعی زن و حفظ شأن و جایگاه او در نظر مرد باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیدند.

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است. رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد  درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود.

امروز نیز دشمنان اسلام و ایران عفت و حجاب را نشانه گرفته‌اند و به دنبال این هستند که زنان پاکدامن و عفیفه را به سمت و سوی ارزش‌های بی ارزش جامعه غربی رهسپار کنند. 

بر همین اساس و در رابطه با امر مهم عفاف و حجاب و ارزش والای زنان و نقشه‌های دشمن برای لگدمال کردن این گوهر نایاب با مینا فرهنگ‌کیا سرپرست مدرسه علمیه خواهران کوثر خرمشهر به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: یکی از واژه‌های پرتکرار فضای اجتماعی خصوصا در سال‌های اخیر، واژه "خشونت علیه زنان" است. در این رابطه برای ما صحبت کنید. 

فرهنگ‌کیا: بله این واژه در سال‌های اخیر بسیار تکرار شده است. این واژه اغلب از سوی طرفداران فمینیسم که جایگاه سیاسی یا رسانه‌ای در کشور ایران دارند، بیشتر شنیده می شود. 

هر از چند گاهی اخبار خشونت‌هایی دردناک علیه بانوان فضای رسانه را به التهاب و هیجان فوق العاده‌ای سوق می‌دهد مثل اخبار قتل‌های اخیر دختران جوان توسط پدرانشان به شکلی بسیار دردناک که احساسات کل جامعه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داد. 

"خشونت علیه زنان" اصطلاحی تخصصی است و به هرگونه عمل خشونت‌آمیز بر پایه جنسیت که بتواند منجر به آسیب فیزیکی (بدنی)، جنسی یا روانی زنان بشود گفته می‌شود.

فارس: جامعه غربی چگونه با تکرار این واژه در فضا و فرهنگ ایرانی به دنبال ضربه زدن است؟ 
 
فرهنگ‌کیا:
رسانه‌های وابسته غربی و دلباختگان داخلی آن‌ها، حجاب اجباری را تجسم عیان خشونت علیه زنان می دانند، موضوع‌هایی مانند احکام دینی اجباری، جامعه سنتی یا عدم آزادی زنان در ایران با مصداق‌هایی مانند حجاب اجباری، توسط این رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به‌عنوان علل افزایش خشونت های جنسی علیه زنان در ایران معرفی می‌شود.

مدعیان خشونت علیه زنان در ایران معتقدند از ابتدای انقلاب اسلامی، حجاب زنان به عنوان یکی از بارزترین نشانه‌های نمایش کشور اسلامی مورد توجه حاکمان قرار گرفت. با تحمیل حجاب اجباری به تمام زنان جامعه، پیام دلخواه حاکمیت برای نشان دادن تمایز با غرب و سبک زندگی غربی به دنیا مخابره شد. در عین حال، به کارگیری سیاست‌های اجباری و تنبیهی در رابطه با حجاب اجباری باعث کنترل و قدرت‌نمایی به آن بخش از جامعه شد که در مقابل تغییر سبک زندگی و هویت زنان اعتراض و مقاومت می‌کرد.

فارس: اسلام در پاسخ به این اظهارات چه نظری دارد؟ 

فرهنگ‌کیا: در جواب این رسانه‌ها باید گفت در حقیقت برداشتن مرزهای حجاب و عفاف در جامعه، باعث وارد شدن بیشترین خسارت به بانوان و گسترش خشونت علیه آنان علی الخصوص خشونت‌های جنسی با تمامی ابعاد و اشکال آن گردیده است. این تنها نظر اسلام نیست. بررسی تجارب کشورهایی که هیچگونه تقیدی در این زمینه ندارند گویای همین مطلب است.

این تجربه گواه است که برهنگی زنان و آزادی روابط زن و مرد نه تنها مانع خشونت علیه زنان نگردیده و آزادی را برای آنان به ارمغان نیاورده بلکه آمارها خلاف آن را نشان می دهد. 

باز بودن فضای جامعه سطح تحریک پذیری و آستانه رضایتمندی جنسی را تصاعدی نموده به نحوی که بشر غربی به دنبال راه‌هایی خارج از شرع و عقل و انسانیت برای ارضای غرایز خویش است.

فارس: روابط به دور از حیا و عفت چه پیامدهایی را دارد؟ 

فرهنگ‌کیا: کاهش سن باروری، افزایش روابط نامشروع، از بین رفتن بنیان خانواده، بالا بودن آمار تعرض و خشونت، استفاده از زنان در تبلیغات و تجارت و افزایش فرزندان نامشروع و مادران تنها، گوشه‌ای از نتایجی است که از روابط آزاد و به دور از حریم حیا، عفاف و حجاب در این کشورها به وجود آمده و آنها را با بحران اجتماعی و انسانی روبه‌رو کرده است. 

فارس: منشاء طغیان غرایز جنسی با وجود آزادی تمام عیار چیست؟ 

فرهنگ‌کیا: نکته جالب توجه این است که طبق اعترافات اندیشمندان غربی، علت گسترش این بحران‌ها در کشورهایشان نوع لباس پوشیدن و برهنگی زنان عنوان شده است.

مدافعان حقوق زن، اعتقاد جامعه به امنیت زنان به واسطه حجاب و عفاف را به باد تمسخر و استهزاء گرفته و آن را ناشی از ضعف زن و آسیب پذیری او می‌دانند.

قرآن کریم محجبه بودن را عامل شناخت زن عفیفه از غیر آن و در نهایت امنیت و محافظت از آنان می‌داند. 

دستورات دینی قرآن بر مبنای فطرت پاک انسان‌ها صادر شده و دوری از آن عواقب خطیری برای جامعه انسانی به دنبال خواهد داشت. گرایش به سمت همجنس گرایی یا در پست ترین حالت‌ها، ازدواج قانونی با حیوانات ناشی از همین عملکرد رفتاری است.

یکی از شاه­کارهای خلقت، جاذبه و کشش مادی و معنوی زن و مرد به یکدیگر است که در شکل صحیح آن، در سلامت و سعادت انسان­‌ها نقش تعیین کننده­‌ای دارد، در این بین حکمت زیبایی زن نیز برای دوام این کشش و جاذبه بوده است. 

حجاب برای این نیست که زن این زیبایی را بپوشاند بلکه فلسفه حجاب این است که زن از زیبایی خود در شرایط امن و به صورت حلال استفاده کند و حتی از این نعمت زیبایی می‌تواند در جهت رشد معنوی و تقرب به خداوند استفاده کند. 

دستورات دین در راستای تنظیم روابط زن و مرد و رعایت حجاب و پوشش، در نهایت منجر به تقویت کانون گرم خانواده شده و حافظ بقای نسل سالم و پاک بشر خواهد بود.

فارس: حرف پایانی؟ 

فرهنگ‌کیا: اگر به دنبال جامعه آزاد و سالم هستیم به جای استفاده از روش‌های انحرافی همچون عادی سازی جاذبه‌های زن در جامعه، باید به دنبال فراهم کردن بستری برای رشد فکری و اجتماعی زن و حفظ شأن و جایگاه او در نظر مرد باشیم، چیزی که اسلام نیز با دستورات نورانی خود به دنبال آن بوده است تا زن به عنوان پایه و ستون عاطفی خانواده علاوه بر اینکه همیشه محبوب و معشوق باقی بماند، بتواند حقوق خود را نیز استیفا کند.

گفت‌و‌گو از محسن یوسفی

انتهای پیام/

نظر شما