شناسهٔ خبر: 4115229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

کاظم جلالی:حتی اگر به اقلیت اصولگرایان تبدیل شویم حاضر به ائتلاف با تندروها نیستیم

رهروان ولایت به عنوان اولین کسانی که راه اعتدال را در پیش گرفته اند، حتی اگر به اقلیت اصولگرایان تبدیل شوند هم حاضر به ائتلاف با تندروها نخواهند شد

صاحب‌خبر -
کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی "صدا" به حرکتهای اصولگرایان برای وحدت با تندروها واکنش نشان داده و گفته که رهروان ولایت به عنوان اولین کسانی که راه اعتدال را در پیش گرفته اند، حتی اگر به اقلیت اصولگرایان تبدیل شوند هم حاضر به ائتلاف با تندروها نخواهند شد. او در این گفت و گو تایید می کند که فراکسیون رهروان ولایت بعد از تشکیل حزب، برای رسیدن به قدرت برنامه دارد. گزیده ای از سخنان جلالی در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی "صدا" را در ادامه می خوانید:

-    الان دو تا تحلیل وجود دارد؛ یک تحلیل این است که برخی از دوستان می‌گویند ما اصلاح طلب نیستیم و اصولگراییم. اصولگرایان هم الان در شرایطی قرار گرفتند که باید با همدیگر متحد باشیم. ولی یک تحلیل دیگری هم داریم به طوریکه به عنوان طیف آقای دکتر لاریجانی، قائل هستیم که باید هویت خودمان را داشته باشیم.


-    حالا اگر کسی امروز این حرف ما را قبول ندارد، ما که نباید تنبیه بشویم. شما باید بگویید ما همان حرف‌هایی را که در گذشته می‌زدیم، ‌امروز هم به همان حرف‌های خودمان وفادار مانده‌ایم. ما به دنبال این نیستیم که فربه بشویم و دنبال لشگرکشی هم نیستیم. ما به دنبال این هستیم که اصول مسیری عقلانیت و اعتدال را که  از 4-5 سال پیش آغاز کردیم برایش خیلی هزینه دادیم را حفظ کنیم و ادامه دهیم. الان هم همان حرف چند سال پیش را می‌زنیم؛ عقلانیت و اعتدال. اتفاقا دوستان دیگری که امروز با مشی اعتدالی کار می‌کنند، به ما منضم شده‌اند. هزینه‌ای که ما برای اعتدال پرداختیم با هزینه‌ای که دوستان امروز ما که در دولت هستند پرداختند، قابل قیاس نیست. فراکسیون رهروان ولایت بیشترین هزینه را برای اعتدال پرداخت کرده است. امروز همان مسیر ما مسیر مقبول در داخل جامعه شده است.

-    ما معتقدیم کسانی که خصوصا در 8 سال گذشته هزینه‌های بسیار زیادی را به کشور تحمیل کردند،  باید مسئولیت آن هزینه‌ها را بپذیرند. بالاخره ما نمی‌توانیم از زیر بار مسوولیت خود فرار بکنیم

-    آیا وحدت همیشه خوب است یا فقط بعضی وقت‌ها خوب است؟ و باید به شکل ابزاری به آن نگاه کنیم. روی این هم باید خیلی فکر کنیم. بالاخره سه سال پیش هم یک شخصیت بزرگی مثل آقای آیت‌اللهمهدوی‌کنی برای وحدت آمدند. چرا بعضی از دوستان نیامدند؟ وحدت برای پیروزی است یا برای شکست است؟ اگر وحدت برای پیروزی است پس ما باید در درون خودمان آسیب‌شناسی کنیم و براساس آسیب‌شناسی پیش برویم. اینها حرف هایی است که ما داریم. حالا ما که نظر و عقیده‌مان این است، اگر شما می گویید اقلیت هستیم، می‌گویم اشکالی ندارد اقلیت باشیم!

-    ما نه به عنوان فراکسیون بلکه در آینده وقتی تشکلمان شکل بگیرد حتما در مواضع سیاسی موضع‌گیری می‌کنیم. این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند. نمی‌شود از فراکسیون به عنوان یک طیف از جمعیتی که در داخل مجلس براساس اشتراکاتشان دور هم جمع شده‌اند، توقع داشته باشید در همه مسائل یک جور فکرکنند و موضع بگیرند.

نظر شما