شناسهٔ خبر: 41135589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در گلزار شهدای کرمان

فراخوان و پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در گلزار شهدای کرمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فراخوان و پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان رونمایی شد.

این آیین به صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با رونمایی از تندیس سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تهران و رونمایی از پوستر جشنواره بین‌المللی فرهنگی ذوالفقار در استان خوزستان انجام شد.

 

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین اظهار داشت: جشنواره تئاتر خیابانی سردار آسمانی با سه موضوع در بخش «خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی» و با موضوعات 10 گانه از جمله «سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم»، «سردار آسمانی و مردم‌داری» و ... در ایام سالگرد شهادت سردار در کرمان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار جشنواره در بخش صحنه‌ای تا پایان شهریور و بخش نمایشنامه تا آبان است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در آیین با بیان اینکه این رخداد فرهنگی مهم ثمرات و برکاتی در رابطه با جریان ارزشمند و مهم مکتب سلیمانی در آینده دارد، اظهار کرد: مکتب سلیمانی برگرفته از مکتب اسلام و امام است.

وی عنوان داشت: امید است جریان هنر در کشور بتواند مکتب سلیمانی را که بخشی از آن 40 سال ایستادگی در خط ایثار و شهادت و 40 سال مقاومت و تبعیت از انقلاب است در ابعاد مختلف هنرمندانه ترویج داده و گسترش دهند.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز با اشاره به تاثیرگذاری حضور سردار سلیمانی و جایگاه استان گفت: باید ارزش شهید سلیمانی را بدانیم و در راستای بزرگداشت ایشان هر توانی داریم مضایقه نکنیم.

انتهای پیام/3388/ق

نظر شما