شناسهٔ خبر: 41134798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جریان هنر کشور باید مکتب سلیمانی را هنرمندانه ترویج کند

امام جمعه کرمان با اشاره به سه رخداد فرهنگی پیرامون شهید سلیمانی گفت: با زبان هنر از این رخداد بزرگی که در کشور رقم خورده کمال استفاده را برده و مکتب سلیمانی با همه ابعادش گسترش و تبلیغ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، یکشنبه(۱۵ تیر) در آیین رونمایی از فراخوان و پوستر دومین جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی که در جوار مزار سیدالشهدای مقاومت برگزار شد؛ با اشاره به همزمانی این برنامه با دو برنامه دیگر در تهران و خوزستان گفت: این رخداد مهم فرهنگی با مدیریت وزارت ارشاد از امروز آغاز و ثمرات و برکاتی در رابطه با جریان بسیار ارزشمند و مهم مکتب سلیمانی در آینده خواهد داشت؛ مکتبی که برگرفته از مکتب اسلام و مکتب امام عظیم الشان است.

 



نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: توقع می رود جریان هنر کشور بتواند در ابعاد مختلف، این مکتب را هنرمندانه ترویج کند‌؛ بخشی از ابعاد این مکتب ۴۰ سال ایستادن در خط ایثار و شهادت است؛ خط راه دلسوزی و مهربانی نسبت به مردم و ۴۰ سال در راه و خطی که ادب و معرفت حرف اول را می زند.
 



وی ادامه داد: مکتب سلیمانی ۴۰ سال مقاومت در راه تبعیت از امامین انقلاب  و ۴۰ سال به تصویر کشیدن تواضع و سادگی و دفاع از ارزش های اسلامی، ۴۰ سال مرز نشناختن و دامنه مقاومت را گسترش دادن و کشورهای اسلامی را جزو قلمرو اسلام دانستن است.

 

 


امام جمعه کرمان تاکید کرد: با زبان هنر از این رخداد بزرگی که در کشور رقم خورده کمال استفاده را برده و مکتب سلیمانی با همه ابعادش گسترش و تبلیغ شود.

 

 


محمدصادق بصیری؛ معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کرمان هم در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان کرمان همواره در عرصه هنر درخشیدند و هنرمندان ارزنده ای در بخش مقاومت داشتیم؛ افزود: مقام معظم رهبری در "تقریظ بر آن بیست و سه نفر" در عرصه هنر متعهد از کرمان به نیکی یاد کردند.

 

 


وی حضور سردار سلیمانی در استان کرمان را باعث رفعت جایگاه این استان خواند و افرود: اگر موضوع کرونا نبود الان به شکل ممتد و فراوان میزبان راهیان نور شهید سلیمانی بودیم.

 



بصیری با ابراز امیدواری بر اینکه ارزش شهید سلیمانی را دانسته و در بزرگداشت او کوتاهی نکنیم؛ گفت: برای کمک به این فضا هر توانی داریم مضایقه نکنیم؛ مجموعه استانداری نیز با قراردادها و تفاهم نامه هایی با وزارت ارشاد به ویژه در بخش ادبیات پایداری آماده کمک برای ارائه همه ظرفیت ها و امکانات در حوزه هنر متعهد است.

 

این مراسم به طور همزمان با رونمایی از تندیس سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید سلیمانی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران و رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی فرهنگی ذوالفقار در استان خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس همراه بود.

پایان پیام/80

نظر شما